کد خبر ۶۸۰۶۵ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱

بوستان 1000 هکتاری در شهر قم احداث می‌شود

رئیس شورای شهر قم با اشاره به طرح احداث بوستان 1000 هکتاری عرصه بین اراضی هزار هکتاری پارک کوهستانی و اراضی پردیسان تأکید کرد: استفاده این بوستان با حفظ مالکیت دولت به شهرداری قم واگذار شده است.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، عبدالله جلالی ظهر امروز در هفتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد اظهار داشت: تاکنون از محل تبصره 3، 800 میلیون تومان درآمد حاصل و در فاضلاب شهرک پردیسان هزینه می‌شود.

وی لایحه اخذ مجوز طرح بوستان 1000 هکتاری عرصه بین اراضی هزار هکتاری پارک کوهستان و اراضی پردیسان عنوان کرد: استفاده شهرداری از این قبیل ظرفیت‌ها و فرصت‌ها با توجه به ویژگی‌های خاص شهر قم بسیار مهم و قابل‌ توجه است، در حال حاضر برخی از لکه‌های این بوستان در شهر قم آغاز شده است.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز اعطای کاهش عوارض دریافتی تابلوهای صنوف به مناسبت دهه فجر گفت: این طرح صرفاً مشمول تابلوهایی می‌شود که جنبه تبلیغاتی داشته و به کالاهای داخلی و یا خارجی صدق کند، تابلوهای معرف اصناف مشمول این طرح نمی‌شوند.

وی لایحه اخذ مجوز اعطای کاهش عوارض دریافتی تابلوهای صنوف به مناسبت دهه فجر را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: 10 درصد تابلوهای خارجی و 25 درصد تابلوهای داخلی مشمول این تخفیف عوارض تا پایان سال خواهند شد.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز طرح بوستان 1000 هکتاری عرصه بین اراضی هزار هکتاری پارک کوهستان و اراضی پردیسان تأکید کرد: استفاده این بوستان با حفظ مالکیت دولت به شهرداری قم واگذار شده است.

رئیس شورای شهر قم گفت: انتهای این بوستان به بوستان زائر اتصال پیدا می‌کند، در مرحله نخست بخشی از این بوستان رسماً راه‌اندازی می‌شود، شهرداری قم برای آب‌رسانی این بوستان 1000 هکتاری تمهیدات لازم را اندیشیده است.

143 بوستان روستایی استان بوشهر به بهره‌برداری رسیدوسایل بازی بوستان‌های همدان باید تا آخر پاییز استاندارد شودبوستان خانواده گنبدکاووس با یک میلیارد ریال اعتبار ساماندهی می‌شود
پیمانکاران مسئول پرداخت حقوق رفتگران شهرداری هستند

شهردار قم نیز با اشاره به مسئله تأخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری ابراز کرد: از نظر حقوقی شهرداری در برابر کارگران خدمات شهری مسئول نبوده و پیمانکار طرف حساب مسئول پرداخت حقوق کارگران است.

سید مرتضی سقائیان نژاد ادامه داد: بیش از 50 شرکت پیمانکاری در شهرداری قم فعال بوده که مسئله پرداخت و زمان آن توسط آن‌ها انجام می‌شود و شهرداری این مسائل را به آن‌ها برون‌سپاری کرده است.

وی تأکید کرد: پرداخت به‌موقع حقوق کارگران حلقه‌های گمشده فراوانی داشته و شهرداری به‌تنهایی مسئول تأخیر حقوق کارگران پیمانکاران شهرداری نیست.

شهردار قم خاطرنشان کرد: در سال آینده درآمدهای شهرداری از محل مترو و اتوبوس‌رانی قطع‌شده و درآمدهای این نهاد باز هم کمتر می‌شود  در حال حاضر باید پیمانکاران باید برای پرداخت حقوق کارگران شهرداری قم تحت‌ فشار قرار داد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com