کد خبر ۶۸۰۶۷ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۴
رئیس دانشگاه قم عنوان کرد؛

برگزاری برنامه های هفته پژوهش در سطح ملی و استانی

حجت الاسلام دیرباز گفت:وزارت کشور و وزارت علوم برنامه‌های هفته پژوهش را به صورت مشترک در سطح ملی و در استان‌ها برگزار می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز رئیس دانشگاه قم امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ویژگی‌های هفته پژوهش گفت: برنامه‌های این هفته تنها به دانشگاه‌ها اختصاص ندارد و شامل تمام مراکز دولتی است، وزارت کشور و وزارت علوم برنامه‌های هفته پژوهش را به صورت مشترک در سطح ملی و در استان‌ها برگزار می‌کنند.

رئیس دانشگاه قم  اضافه کرد: حدود پنج هزار دانشجوی مقطع دکترا در استان داریم و پایان‌نامه‌های این دانشجویان باید کاربردی باشد، تاکنون شاهد کاربردی شدن ۳۰ درصد از پایان‌نامه‌های دانشگاهی در استان قم بودیم، ولی باید بیش از این تلاش کنیم که پایان‌نامه‌ها تقاضا محور و کاربردی شوند و مدیران و اساتید دانشگاه‌های مختلف استان در این زمینه تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: کمیته داوری در استان قم برای بررسی عملکرد پژوهشگران و فناوران تشکیل شد که از افراد برتر از میان آن‌ها تقدیر شده و جوایزی به این افراد برتر اهدا خواهد شد، هدف از این کار ترویج فرهنگ پژوهش در استان قم است تا مشکلات اساسی استان از طریق پژوهش حل شود.

دیرباز با اشاره به تقدیر از پژوهشگران برتر استان قم عنوان کرد: مراسمی روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه از ساعت ۹ تا ساعت ۱۱ در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می‌شود که سرپرست استانداری قم، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مهدی کشمیری مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

وی یادآورشد: ۵۰ پژوهشگر و فناور برتر در بخش‌های دانشگاهی، دانش آموزی، اساتید و فناوری تقدیر می‌شوند، حتی کسانی هم که به دانشگاه‌ها و مراکز دولتی وابستگی ندارند و به صورت شخصی پژوهش انجام می‌دهند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان قم در تامین جوایز پژوهشگران و فناوران برتر استان مشارکت دارند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com