کد خبر ۶۸۰۸۳ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۹

دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در قم برگزار شد

دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) با حضور اساتید، حافظان و قران پژوهان برجسته کشوری در استان قم در حال برگزاری است.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) با حضور اساتید و حافظان قرآنی در  مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد.

بانوی حافظ قرآن در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تشویق زیاد به حفظ قرآن می‌شدم زمانی که در برنامه‌های صداوسیما مشاهده می‌کردم که حفاظ در تلویزیون صحبت می‌کنند خیلی غبطه می‌خوردم و دوست داشتم من هم روزی به این مرحله برسم.

نرگس صادقی فر در مورد چگونگی حفظ با توجه به همزمانی آن با دوران تحصیل افزود: از 12 سالگی در طول شش سال با تقسیم و برنامه‌ریزی و به‌صورت تدریجی قرآن را حفظ کردم.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله حائری شیرازی در قم برگزار می‌شودقم| امام حسن عسکری (ع) با ایجاد شبکه وکالت تشیع را از خطر انحراف نجات دادجشن بزرگ میلاد امام حسن عسکری(ع) در قم برگزار شد

والدین نقش اساسی در قرآن آموزی فرزندان دارند

وی با اشاره به اهمیت والدین در ترغیب فرزندان برای آموزش‌های قرآنی گفت: والدین و بخصوص مادر تأثیر زیادی روی فرزندان دارد و حمایت‌ها و تشویق‌های وی می‌تواند زندگی فرزند را در مسیر درست هدایت کند. 

این حافظ کل قرآن در مورد اینکه برخی رفتن به مدرسه را مانع حفظ قرآن می‌دانند، گفت: حفظ قرآن هیچ‌گاه به درس من لطمه نزد و اتفاقاً به افزایش حافظه و سرعت یادگیری من کمک کرد و این تصور اشتباه است که می‌گویند حفظ قرآن به کارهای دیگر لطمه وارد می‌کند یا وقت می‌گیرد.

وی عنوان کرد حافظ قرآن باید به‌عنوان یک الگو عمل کند یک عامل درونی اجازه نمی‌دهد که به سمت مسیرهای انحرافی بروم آدم حیفش می‌آید که قرآن را حفظ باشد و به سمت گناه برود و در کل تمایلی به گناه کردن ندارم.

حافظان قرآن مسئولیت بیشتری بر عهده‌دارند

این حافظ کل قرآن با تأکید بر اینکه حفظ قرآن اهمیت حفظ قرآن کریم، افزود: عامل قرآن بودن مهم‌تر از حافظ بودن است و من سعی کردم بیشتر عامل به دستورات قرآن باشم زیرا خودم را مسئول می‌دانم زیرا دیگران از فعالان و بخصوص حافظان قرآن الگو می‌گیرند و رفتار و کردار آنان برای بسیاری از افراد حجت است و اگر من الگوی بدی باشم در زندگی دیگران هم تأثیر می‌گذارم و آنان می‌گویند این حافظ قرآن است این‌گونه اخلاق یا رفتار را دارد و راهی برای توجیه گناه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: روی فعالان این عرصه، برچسب قرآنی می‌خورد و چون با قرآن ارزش می‌گیریم باید ارزش آن را هم حفظ کنیم لذا سعی کردم بیشتر از گناه دوری‌کنم.

صادقی فر بیان کرد: به‌عنوان‌مثال وقتی در جمعی باشم، دوستانم جلوی من برخی سخنان را بیان نمی‌کنند و حرمت نگه می‌دارند؛‌ خیلی خوشحال می‌شوم گویا انسان با قرآن بزرگ می‌شود.

وی در مورد برگزاری مسابقات قرآن با بیان اینکه امیدوارم مسئولان اقدامی کنند که مسابقات قرآن از رونق نیفتد گفت: مهم‌ترین هدف در برپایی این مسابقات باید این باشد که مردم جامعه به قرآن رجوع کنند و رفتار قرآنی را بیاموزند.

صادقی فر تأکید کرد: کسب رتبه انگیزه مضاعفی به فرد می‌دهد و شخص تلاش بیشتری برای کسب رتبه می‌کند و من اگر در مسابقات مختلف شرکت نمی‌کردم و حائز رتبه نمی‌شدم شاید در 10 و 15 جزء رها می‌کردم.

حق و باطل با قرآن نمایان می‌شود

فاطمه نبی لو نیز خاطرنشان کرد: از 15 سالگی آموزش قرآن را آغاز کردم و پنج سال است که در رشته قرائت و حفظ فعالیت می‌کنم وزندگی‌ام با قبل از قرآن متفاوت شده و باخدا بهتر انس گرفتم.

 وی تصریح کرد: ابتدا برادرم برای حفظ قرآن ثبت‌نام کرد و هم‌اکنون حافظ کل است وی ما را به این راه ترغیب کرد و سپس خانوادگی در این عرصه وارد شدیم برادر پنج‌ساله‌ام هم مشتاق به آموزش قرآن شده و در کلاس‌های حفظ شرکت می‌کند.

این حافظ قرآن کریم اضافه کرد:‌ قرآن روی همه ابعاد زندگی و حتی دوست‌یابی ما اثر گذاشته و برخی اقداماتی را که می‌خواهیم انجام دهیم با قرآن می‌سنجیم و زمانی که به مشکل برمی‌خوریم در تشخیص حق و از باطل به قرآن رجوع می‌کنیم امیدواریم که بتوانیم در این مسیر بمانیم و قرآن را در زندگی به‌کارگیریم.

وی در مورد سطح مسابقات امسال گفت: مسابقات این دوره در سطح بالایی بود و تصمیم دارم تا با تلاش و آمادگی بیشتر برای سال آینده شرکت کنم و بتوانم رتبه بهتری را کسب کنم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com