کد خبر ۶۸۲۷۳ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۷
بزرگداشت هنرمند جهادگر در قم برگزار شد +گزارش تصویری

جوششِ رویش‌های انقلاب؛ سیدمحمد ساجدی، حسن باقریِ عصر ما

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در بزرگداشت هنرمند جهادگر "سیدمحمد ساجدی" او را "حسن باقری" زمان دانست و گفت: باقری با ابتکار و استعداد خود نقشه پیروزی خرمشهر را کشید، امروز در کشور باقری‌ها تفکر انقلابی امام خمینی را ترویج کرده و بسیار دقیق و صحیح فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)؛ همزمان با ایام رحلت کریمه اهل بیت(س)، مراسم چهلمین روز ارتحال هنرمند جهادگر "سید محمد ساجدی" شامگاه پنج‌شنبه با حضور روحانیون، فعالان فرهنگی، هنرمندان و اقشار مختلف مردم در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.


400 نفر از اهالی مناطق محروم در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان به منظور ابراز قدرشناسی از خدمات سید محمد ساجدی، در دو دهه حضور او در مناطق محروم، برای حضور در مراسم بزرگداشت آن هنرمند و جهادگر فقید در قم حضور پیدا کردند.   


سخنرانی این مراسم را حجت الاسلام والمسلمین "حمید ملکی" معاون تهذیب حوزه‌های علمیه به عهده داشت که در سخنانی گفت: سید محمد ساجدی جوان مؤمن و بسیجی یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که اگر در شهر و یا خط مقدم فرهنگی حضور داشته باشد با همه وجود تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه قلب ساجدی مملو از عشق به اهل بیت (ع) بود، افزود: اینکه مقام معظم رهبری فرمود در 25 سال آینده خبری از اسرائیل نیست به دلیل وجود جوانان انقلابی همانند ساجدی است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه رویش‌های انقلاب منطقه را فراگرفته است، ادامه داد: استکبار به همه معنا پشت اسرائیل است اما این موضوع نمی‌تواند جوانان یمنی را یک قدم به عقب برگرداند.

 

 

وی بیان کرد: مرحوم ساجدی، حسن باقری زمان است باقری با ابتکار و استعداد خود نقشه پیروزی خرمشهر را کشید، امروز حسن باقری‌ها در سراسر کشور وجود دارند و تفکر انقلابی و مذهبی امام خمینی (ره) را ترویج کرده و بسیار دقیق و صحیح فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان کرد: خون پاک شهیدان چمران، بابایی، بهشتی، مطهری، مدنی، صدوقی، اشرفی اصفهانی ودیگر شهدای انقلاب اسلامی سبب پایداری واستقامت انقلاب اسلامی شده است و از خون پاک شهدا، سید محمد ساجدی رویش پیدا کرده است.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم ساجدی بیان کرد: این هنرمند جهادگر تلاش می‌کرد گمنام بماند و تنها رضای الهی را در نظر می‌گرفت، زندگی خود را با خانه 30 متری شروع کرد ومرحوم همرش با ایشان همرای کرد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کمک به محرومان ونیازمندان جامعه را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مرحوم ساجدی برشمرد و خاطرنشان کرد: مرحوم ساجدی متوجه شد که منزل یکی از طلاب که وضع مالی خوبی نداشت به تعمیرات نیاز دارد که آستین همت بالا زد و خودش بنایی منزل این طلبه را انجام داد.

 
"سید جواد شرافت"، از شاعران آئینی که مجری این مراسم بود، اشعار زیبایی را در مدح و رثای اهل بیت(ع) رائه کرد و "حاج احمد شمس" نیز در این مراسم به مرثیه‌خوانی اهل‌بیت و حضرت معصومه (س) پرداخت.

خاطره‌گوئی دوستان جهادگر سیدمحمد ساجدی و همچنین نماینده‌ای از اهالی مناطق محروم از خدمت و ابعاد روحی و اخلاقی سید محمد ساجدی، بخش دیگری از مراسم بزرگداشت آن هنرمند فقید بود.

دوستان جهادگر سید محمد ساجدی و اهالی مناطق محروم، همگی در بیان خاطرات از آن فقید، پرکاری مثال زدنی، اخلاص، صفا و سادگی، مسئولیت‌پذیری، روحیه انقلابی و مطالبه‌گری، علاقه شدید به شهداء، مردم داری، کمک بی شائبه به محرومان، خانواده دوستی را از خصوصیات بارز سید محمد ساجدی عنوان کردند.

 


رونمائی از کتاب ارزشمند «هنرمند جهادگر» و اهدای آن به پدر بزرگوار مرحوم ساجدی به همراه قرآن اهدائی مقام معظم رهبری که مزین به دست‌نوشته ایشان برای خانواده آن مرحوم می‌باشد و همچنین نقاشی پرتره اثر استاد امیر گل‌محمدی از سید محمد ساجدی، پایان بخش این مراسم بود.

گفتنی است که در این مراسم کلیپی درباره فعالیت های جهادی مرحوم ساجدی در مناطق محروم پخش شد. همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکسی از فعالیت‌های جهادی مرحوم ساجدی در صحن مدرسه علمیه معصومیه برپا شد.

 

 

این‌ گرافیست انقلابی همواره حضور فعالی در اردوهای جهادی در مناطق محروم داشت و مشتاقانه در انجام فعالیت‌های فنی و عمرانی برای محرومان شرکت می‌کرد.

مرحوم سید محمد ساجدی علاوه بر فعالیت هنری، حضوری فعال در اردوهای جهادی در مناطق محروم کشور نیز داشت و در روستاهای محروم استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان خدمات جهادی انجام داده است.

ساخت، تجهیز و تزئین مساجد، حسینیه‌ها، مدارس، حمام و برگزاری کلاس‌های هنری و فرهنگی برای نوجوانان و جوانان مناطق محروم، تنها گوشه‌ای از زندگی جهادی این هنرمند انقلابی بود.

سیدمحمد ساجدی، گرافیست انقلابی، در مسیر بازگشت از زیارت اربعین امسال در یک سانحه دلخراش رانندگی، به همراه همسر مؤمنه و جهادگرش و همچنین سه فرزندش، دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شتافت.

این هنرمند جهادگر در سال 1359 در قم متولد شد و پس از تحصیل در هنرستان هنرهای تجسمی تهران، وارد دانشگاه شد و در رشته عکاسی در دانشگاه هنر به ادامه تحصیل پرداخت.

وی که از مؤسسان کانون هنر شیعی در قم بود، دارای تخصص طراحی گرافیک و از شاگردان برجسته و نزدیک استاد مسعود نجابتی بود.

لازم به ذکر است که آئین بزرگداشت هنرمند جهادگر "سید محمد ساجدی"، توسط "هیئت هنر و رسانه" و با تلاش "کانون هنر شیعی"، "گروه جهادی محبین الائمه(ع)" و "خانه طلاب جوان" در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com