کد خبر ۶۸۳۵۹ انتشار : ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱
وداع با وارث صدر؛ اعلام مراسم تشییع و ختم در قم و تهران

بعداز نماز رهبرانقلاب در تهران، پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی در قم خاکسپاری می شود

مراسم نماز و تشییع پیکر آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی فردا 9 صبح در مصلای تهران به امامت رهبرانقلاب برگزار و بعدازظهر فردا ساعت 14 در قم از مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شده و در جوار بانوی کرامت به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)؛ مراسم تشییع پیکر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فردا صبح در تهران و بعد از ظهر در قم برگزار می‌شود.


بر اساس اعلام بیت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، مراسم وداع با پیکر این عالم وارسته و مجاهد، امروز سه شنبه بعداز نماز مغرب و عشاء در مسجد امام صادق واقع در میدان فلسطین تهران برگزار می‌شود.


بر همین اساس، مراسم نماز و تشییع پیکر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فردا، چهارشنبه ساعت 9 صبح در مصلای تهران به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.


پس از برگزاری مراسم تشییع و اقامه نماز در تهران، پیکر این عالم ربانی برای تشییع و خاکسپاری به قم منتقل خواهد شد.


پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی بعد از ظهر فردا ساعت 14 از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع شده و در جوار ضریح مطهر بانوی کرامت به خاک سپرده خواهد شد.

 


همچنین مراسم ختم از سوی بیت این عالم وارسته، روز چهارشنبه بعداز نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.


به همین مناسبت از سوی مقام معظم رهبری مراسم ختمی  در قم و تهران در روز پنجشنبه 6 دیماه در مسجد اعظم قم و حسنیه امام خمینی (ره) تهران بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.


برخی مناصب سیاسی و علمی آیت‌الله هاشمی شاهرودی به این شرح است: عضو مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رییس و مؤسس مؤسسه دائرة المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت(علیهم السلام)، عضو و نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری ، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام آخرین مسئولیت سیاسی این عالم مجاهد بوده است.


آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی که شاگرد خلف و نزدیک شهید آیت‌الله محمدباقر صدر می‌باشد، پس از یک دوره بیماری شب گذشته در سن ۷۰ سالگی بعد از یک دوره بیماری یک ساله در بیمارسان خاتم الانبیاء تهران به دیدار حق شتافت.

 

پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، ضایعه درگذشت این عالم مجاهد، فقیه اهل بیت(ع) و خادم مردم و انقلاب را به محضر عموم ملت شریف ایران، بیت مکرم ایشان و مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌نماید.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com