کد خبر ۶۸۵۶۳ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۲
همزمان با سالگرد حماسه 9 دی؛

انتقاد یک مرجع تقلید از کاخ‌نشینی و تجمل‌گرایی مسئولان!

استاد برجسته حوزه علیمه و مرجع تقلید شیعه در دیدار با مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه از روحیه کاخ‌نشینی و تجمل‌پرستی مسئولان به شدت انتقاد کرد و آن را در اسلام مضموم دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)؛ یکی از مراجع تقلید قم با انتقاد از روحیه کاخ‌نشینی و تجمل‌پرستی مسئولان، کاخ‌نشینی و تجمل‌گرایی مدیران و مسئولان  نظام اسلامی را از منظر اسلام مضموم دانست.

این سخنان را می‌توان به عنوان بزرگترین واکنش حوزوی به سخنان هاشمی رفسنجانی در توجیه تجمل گرایی مسئولان نظام دانست که مربوط به آبان 1369 و در خطبه‌های نماز جمعه بود که از کلید واژه "مانور تجل" استفاده کرد.

حال پس از نزدیک به دو سال از درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی، ادامه تفکر مانور تجمل در دولت حسن روحانی که خود را تابع سیاست‌ها و جریان فکری هاشمی رفسنجانی میداند، در شرایطی که مردم در شدیدترین تنگناهای اقتصادی به سر می‌برند، فریاد این مرجع تقلید را علیه کاخ‌نشینی و تجمل‌گرایی مسئولان دولت و نظام در آورده است!

بیشتر بخوانید: سخنان معنادار آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با ستاد چهلمین سال پیروزی‌انقلاب؛ باید مردم را بیدار کرد که مطالبه‌گر باشند/ انقلاب برای خدمت به مردم بود!


آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار با مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از سوره کریمه انفال اظهار داشت: اگر گروه حق در دفاع از راه الهی استوار و پایداری داشته باشند خداوند آن‌ها را یاری کرده و دستاوردهای فراوانی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور فرانسه افزود: امروز جنبش جلیقه زردهای فرانسه رسماً اعلام می‌کنند که از انقلاب ایران و از اندیشه‌های امام راحل الهام گرفته‌اند، انقلاب اسلامی باوجود تمام مشکلات و موانع به سمت رشد و ترقی گام برمی‌دارد.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: علما و فقهای ماضی اسلامی مجاهد بوده و درراه رسیدن به اهداف الهی و اجرای احکام اسلام تا پای شهادت به‌پیش رفته‌اند، طلاب و فضلای فعلی حوزه‌های علمیه نیز باید همین روال و سیره بزرگ علمای ماضی را در پیش بگیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: حوزه باید ازنظر روحیه و فرهنگ انقلابی مانده و طلاب و فضلای حوزه نیز دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب را به مردم معرفی کنند، امروزه بستر هجمه‌های دشمنان از جنگ‌های سرد و مسلحانه به‌سوی جنگ نرم تغییر استراتژی داده است.

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از روحیه کاخ‌نشینی و تجمل‌پرستی برخی از مسئولان ابراز کرد: کاخ‌نشینی و تجمل‌گرایی مدیران و مسئولان در اسلام مضموم است، انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته دستاوردهای بسیار بزرگی داشته که لازم است به مردم معرفی و تبیین شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com