کد خبر ۶۸۷۰۰ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۳
مناقشه بر سر دوگانگی‌های شخصیتی هاشمی همچنان ادامه دارد:

از خدمات هاشمی در مجلس تا نقش‌آفرینی وی در فتنه 88

ابعاد زندگی هاشمی رفسنجانی و نقش وی در تقویت یا تضعیف جمهوری اسلامی همواره یکی از موضوعات بحث برانگیر بین کارشناسان سیاسی بوده است؛ مناقشه بر سر دوگانه‌گی های شخصیتی هاشمی رفسنجانی حتی بعد از فوتش نیز به پایان نرسید و همچنان در محافل سیاسی مورد بحث و منازعه قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)؛ ابعاد زندگی هاشمی رفسنجانی و نقش وی در تقویت یا تضعیف جمهوری اسلامی همواره یکی از موضوعات بحث برانگیر بین کارشناسان سیاسی بوده است؛ مناقشه بر سر دوگانه‌گی های شخصیتی هاشمی رفسنجانی حتی بعد از فوتش نیز به پایان نرسید و همچنان در محافل سیاسی مورد بحث و منازعه قرار می گیرد.

در روزهای آتی دو مراسم سیاسی با گرایش های مختلف در شهر قم برگزار خواهد شد که هرکدام به بخش هایی از زندگی هاشمی رفسنجانی می پردازد.

 روز چهارشنبه (12 دیماه) مراسمی با موضوع "نقش هاشمی در فتنه 88" در دانشگاه معارف قم و با سخنرانی حجت الاسلام طائب برگزار شد، این در حالی است که روز پنجشنبه (13 دیماه) مراسم دیگری با موضوع "بررسی عملکرد هاشمی در مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام" در دانشگاه مفید برگزار خواهد شد و شخصیت هایی همچون علی لاریجانی، علی مطهری و محسن هاشمی در این مراسم حضور خواهند یافت.

 

 



 هرچند که این دو مراسم سیاسی با جهت گیری های مختلف (و شاید متضاد) برنامه ریزی شده است، اما نقطه مشترک آن "هاشمی رفسنجانی" است؛ گویی دوگانگی های رفتاری هاشمی در طول دوران حیاتش موجب چنین اختلاف‌نظر هایی پیرامون شخصیت او شده و وی را به یک عنصر چندشخصیتی بدل کرده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com