کد خبر ۶۸۷۳۷ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۹
امام جمعه قم:

ترامپ که دزدانه به عراق می‌آید مدعی کاهش اقتدار منطقه‌ای ایران است!

امام جمعه قم گفت: رئیس‌جمهور آمریکا خود دزدانه و شبانه به منطقه سفر می‌کند آنگاه مدعی کاستن اقتدار جمهوری اسلامی ایران است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده و پرشور مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: ترامپ مدعی است که ایران خواستار مذاکره است اما آمریکا آماده مذاکره نیست! باید به این موجود بی‌خرد گفت آرزو بر پیران! عیب نیست.

وی اظهار داشت: البته او حق دارد این توهمات را ابراز کند زیرا گذشت زمان به او ثابت کرد که نه اقتدار ایران کاهش یافته و نه مردم رشید ایران اسلامی حاضرند از نظام اسلامی جدا شوند.

رئیس جامعهًْ المصطفی العالمیه بیان داشت: ترامپ نیز مانند پیشینیان خود که آرزوهای خود را به بستر بیماری و مرگ بردند، این آرزوها را به فضل الهی به گور خواهد برد.

وی در ادامه با اشاره به برخی بدحجابی‌ها در سطح شهر قم، گفت: مردم این کشور برای مقابله با مظاهر بدحجابی و بی‌حجابی در مقابل رضاخان متوحش ایستادند تا ارزش‌های اخلاقی و عفت و حیا و حجاب تضعیف نشود.

خطیب جمعه قم افزود: هنوز پیشگامان قیام مسجد گوهرشاد در میان ما هستند لذا باید جلوی مظاهر فساد و بی‌عفتی ایستاد و همه این موضوع را درصدر برنامه‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در بخش دیگری از خطبه‌ها موضوع اجلاسیه اخیر جامعه مدرسین را مورد اشاره قرار داد و گفت: این اجلاس نتایج مهمی دربر داشت و در بیانیه پایانی نیز توصیه‌های ارزشمندی بیان شد که امیدواریم مسئولان کشور و از همه مهم‌تر نهادهای فرهنگی، این توصیه‌ها و تذکرات علمای بلاد را مورد توجه جدی قرار دهند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به انتصاب استاندار جدید قم، ابراز داشت: ما به استاندار جدید تبریک می‌گوییم اما همه بدانند قم پایگاه انقلاب است و امروز قلب تپنده جهان اسلام و حوزه‌های علمیه است بنابراین انتظار داریم مسئولان به این مهم توجه داشته باشند.

وی افزود: قم به دلیل این وضعیت جایگاه ممتازی دارد و مسئولان باید در رفع مشکلات آن و نیز گسترش زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی آن کوشا باشند.

وی در آغاز خطبه‌ها به تجلیل از آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و ابراز داشت: او در راه مبارزه با دشمنان اسلام تلاش مجاهدانه داشت و سه تن از برادرانش در این راه به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی همچنین با اشاره به سالروز قیام 19 دی ماه، گفت: مردم قم با آن قیام، انقلاب اسلامی را جانی تازه بخشیدند و آغازگر جنبشی بودند که به فروپاشی نظام ستمشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com