کد خبر ۶۸۹۶۲ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۸
صفار هرندی :

دولت در خصوص بودجه مراکز فرهنگی آدرس غلط می‌دهد/ تلاش جریان فتنه برای به فراموشی سپرده شدن حماسه 9 دی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بودجه فرهنگی بخش محدودی از بودجه دولت است و برخی از مقامات دولتی در خصوص بودجه این مراکز آدرس غلط می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)؛ محمد حسین صفار هرندی ظهر امروز در همایش بصیرتی در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت قیام 19 دی اظهار کرد: مردم شهر قم در روز 19 دی سال 1356 در اعتراض به درج مقاله توهین آمیز نسبت به امام خمینی(ره) در روزنامه اطلاعات قیام کردند و این قیام شروع سلسله قیام‌های مردمی در شهرهای مختلف در اعتراض به رژیم طاغوت بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته در دی ماه شاهد اعتراضاتی در کشور بودیم که گرچه در ظاهر بهانه‌های موجهی داشت، اما ضد انقلاب در نهایت بر این اعتراضات سوار شدند، طراحی این بود که با این اغتشاشات یاد حماسه نهم دی و قیام 19 به فراموشی سپرده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حماسه نهم دی نشان داد که رابطه مردم شهرهای مختلف ایران با اهل‌بیت(ع) گسستنی نیست، اما با این وجود شاهد بودیم که سران فتنه در 25 بهمن سال 89 فراخوان تظاهرات دادند تا شاهد تبدیل ایران به سوریه دیگری باشیم.

صفار هرندی فتنه انگیزی در سوریه را انتقامی از محور مقاومت دانست و تصریح کرد: مستکبران به دنبال این بودند که ایران هم مانند سوریه دچار درگیری شود، اما مردم کشورمان با هوشیاری مانع از تحقق این توطئه شدند.

وی ادامه داد: روز 17 دی سالگرد دستور کشف اجباری حجاب به دستور رضاخان است و فتنه گران می‌خواستند در سال جاری این روز را به روز برای اغتشاش در کشور تبدیل کنند، اما هوشیاری مردم و دستگاه‌های امنیتی این توطئه را ناکام گذاشت، فتنه گران چنین توطئه‌هایی را در تابستان امسال داشتند که شکست خوردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فتنه گران همیشه تلاش کردند که روزهای تاریخی همچون 9 دی، 19 دی و 13 آبان را برای مردم به فراموشی بسپارند و سعی کنند که روزهای جدیدی را برای مردم بسازند، در این راستا در 13 آبان سال 88 به جای ابراز برائت از استکبار جهانی، شعار علیه مرگ بر آمریکا سر دادند.

صفار هرندی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی اظهار کرد: این حوزه‌ها در طول تاریخ انقلاب، نقش راهبری را برای عموم مردم داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص ضرورت دوری مدیران کشور از تجمل گرایی سخن گفتند که این سخنان به صورت علنی بوده است.

وی بودجه نهادهای فرهنگی کشور را حدود یک تا دو درصد از بودجه کشور دانست و خاطرنشان کرد: بخش کمی از این بودجه به مراکزی همچون موسسه امام خمینی(ره) و جامعه المصطفی اختصاص پیدا می‌کند،  برخی از مقامات دولتی در خصوص بودجه این مراکز آدرس عوضی می‌دهند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com