کد خبر ۶۸۹۶۹ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۸

معاون قوه قضائیه در قم: دعاوی یک‌میلیون و 600 هزار نفر در کشور به مصالحه انجامید

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: در سال جدید تعداد 700 پرونده به سمت صلح و آشتی سوق داده شد که از این تعداد یک‌میلیون و 600 هزار نفر با یکدیگر صلح و سازش داشته‌اند.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین هادی صادقی ظهر امروز در نخستین همایش استانی صبر با هدف ترویج فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت که در سالن همایش اصناف استان قم برگزار شد، با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ صبر و بردباری اظهار داشت: اگر این فرهنگ هرساله بیش از گذشته رواج پیدا کند شاهد افزونی خیرین در استان خواهیم بود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: بسیاری از اعتراضات به دادسرا به دلیل عدم آگاهی شهروندان است که نحوه صحیح احقاق حق را نمی‌دانند. فرهنگ عفو و گذشت جزء آموزه‌های فرهنگ جوانمردی است که این فرهنگ از دیرباز در ایران مرسوم بوده و ایرانیان به جوانمردی مشهور هستند.

صادقی با تأکید بر لزوم تقدیر از کسانی که در ترویج گسترش فرهنگ صبر و بخشایندگی تأثیر به سزایی داشتند، افزود: همان‌طور که صبر به معنای صلح، سازش و عفو کردن است، مسلمانان نیز باید با پیروی از ائمه اطهار(ع) قلب خود را پاک‌کرده و قدرت و شهامت بخشش را در وجود خود پرورش دهند.

ماهانه 1100 پرونده در دادگاه خانواده همدان تشکیل می‌شوددادستان اراک: کیفرخواست متخلفان شهرداری به زودی صادر و به دادگاه ارسال می‌شود

وی ضمن یادآوری حدیثی از امام صادق(ع) که در آن به فروخوردن خشم سفارش شده است، خاطرنشان کرد: لازم است که ما مسلمانان از پیامبر گرامی اسلام(ص) درس صبر، بخشایش و صلح  گرفته و رهرو راه پیامبر رحمت باشیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تأکید کرد: مهار خشم یکی از واجبات است چراکه خشم کلید بسیار از فسادهای اخلاقی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اهل‌بیت(ع) فرهنگ عقل و حلم را در مقابل جهل و تندخویی برای انسان به ارمغان آورده‌اند، تأکید کرد: نزاع و درگیری بستری را فراهم می‌کند که ما همبستگی و انسجام خود را ازدست‌داده و هیبت جامعه از بین برود.

صادقی با اشاره به اینکه از خمس می‌توان در راستای حل اختلافات استفاده کرد، افزود: بهترین اقدامی که ستاد دیه بر آن اهتمام دارد، کمک کردن به جرائم غیر عمد است.

وی ادامه داد: در سال جدید تعداد 700 پرونده به سمت صلح و آشتی سوق داده شد که از این تعداد یک‌میلیون و 600 هزار نفر با یکدیگر صلح و سازش داشتند.

در انتهای این همایش از فعالان در عرصه بخشش و رضایت تجلیل شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com