کد خبر ۶۸۹۷۹ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۳

دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان قم برگزار می‌شود

رئیس اتحادیه ناشران استان با اشاره به عرضه 18 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کودک و نوجوان قم گفت: دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان قم با حضور 110 ناشر کشوری از 21 تا 28 دی‌ماه امسال برگزار می‌شود.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حمید خرمی عصر امروز در آیین گشایش دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوانان استان که در تالار مرکزی شهر برگزار شد، اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه نوجوان و کودکان استان علاوه بر فرهنگ‌سازی باید کتاب‌های جذاب و متناسب چاپ و تدوین شود.

وی برخی از مهم‌ترین نتایج و اثرات مثبت کتاب‌خوانی به‌ویژه در بین کودکان و نوجوانان را مورد توجه قرار داد و افزود: کتاب‌خوانی از یک‌سو سبب افزایش توانایی‌های ذهنی و فکری کودکان می‌شود و از طرفی نیز بر بهبود و گسترش تعاملات اجتماعی آن‌ها کمک می‌کند.

رئیس اتحادیه ناشران استان قم به اهمیت کتاب‌خوانی اشاره کرد و ادامه داد: از نتایج قطعی و مهم توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در بین نوجوان و کودکان ارتقای قدرت ابتکار، ایده پردازی و تفکر انتقادی است.

2 میلیون و 319 هزار جلد کتاب کودک و نوجوان در استان قم چاپ شدافتتاح 2 نمایشگاه از آثار تصویرگران کتاب کودک در کاشان+تصاویرنخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان برگزار می‌شود

خرمی با تأکید بر ضرورت تلفیق طراحی‌های متناسب با مطالب و مفاهیم ویژه کودکان و نوجوان اضافه کرد: در استان قم طراحان بزرگ و قابل‌اعتنایی وجود دارد که اگر هنر این افراد با قلم نویسندگان تلفیق شود از ترجمه آثار خارجی به‌صورت ملموسی جلوگیری به عمل می‌آید.

وی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان قم عنوان کرد: دومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان قم با حضور 110 ناشر کشوری از 21 تا 28 دی‌ماه امسال برگزار می‌شود.

رئیس اتحادیه ناشران استان قم تأکید کرد: در دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان بیش از 18 هزار کتاب عرضه و در اختیار مخاطبان و اهالی کتاب و ادب قرار می‌گیرد، برای تسهیل در خرید کتاب‌های نمایشگاه 3 میلیارد ریال بن برای مشتریان در نظر گرفته‌شده است.

خرمی تصریح کرد: دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان قم از ساعت 9 الی 13 در نویت صبح و از ساعت 15 تا 21 در نوبت عصر در تالار مرکزی شهر دایر خواهد بود، همچنین در این نمایشگاه فضاهای مناسبی نیز برای بازی و آموزش کودکان در نظر گرفته‌شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com