کد خبر ۶۸۹۸۲ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۲

بیش از یک سوم کتاب‌های موجود در کشور در قم منتشر شده است

استاندار قم گفت: بیش از یک سوم کتب موجود در سطح کشور از سوی قم منتشر شده است و شهر قم در رتبه دوم عرصه چاپ و نشر قرار دارد، با پتانسیل‌هایی که در قم می‌توان در باب صادرات محصولات فرهنگی و بین‌المللی کردن تفکر دینی فعالیت‌های بسیاری انجام داد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست عصر امروز در آیین افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه امروز سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است و با توجه به این که این سرانه شاخصه میزان توسعه هر کشور را معین می‌کند، باید سعی کنیم میزان آمار سرانه مطالعه کشور را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ کتابخوانی در جاممعه مغفول واقع شده است، افزود: پدران و مادران باید فرزندان خود را با کتاب آشنا کنند زیرا کتاب این امکان را به فرزندان می‌دهد تا اطلاعات مفید را گزینش کنند.

استاندار قم با اشاره به ارزش و اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی ادامه داد: محتوای کتبی که منتشر می‌شود باید متناسب با نیاز فرهنگی جامعه باشد، بهترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان قم به روایت تصویردومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان قم برگزار می‌شوداصفهان| قاچاقچیان کتاب، صنعت نشر کتاب ایران را نابود می‌کنند
سرمست تصریح کرد: بیش از یک سوم کتب موجود در سطح کشور از سوی قم منتشر شده است و شهر قم در رتبه دوم عرصه چاپ و نشر قرار دارد، با پتانسیل‌هایی که در این شهر مقدس وجود دارد می‌توان در باب صادرات محصولات فرهنگی و بین المللی کردن تفکر دینی فعالیت‌های بسیاری انجام داد.

وی با بیان این که پیگیر تکمیل نمایشگاه بین المللی کتاب هستیم، گفت: با پتانسیل‌های موجود در زمینه چاپ و نشر استان قم می‌توان شهرک چاپ و نشر این شهر را فعال کرد و می‌توانیم با تکمیل این نمایشگاه فرصتی مناسب برای تجاری سازی و تولید ثروت و نشر علم نافع در سطح جامعه و جهان فراهم کنیم.

استاندار قم با بیان این که مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم موضوع فرهنگ پذیری است، خاطرنشان کرد: فرهنگ کتابخوانی باید به سنین پایین سرایت داده شود و از طریق کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی تجربیات و تفکرات نسل قدیم را به نسل جدید منتقل کنیم تا گسست و فاصله میان نسل قدیم و جدید جبران شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com