کد خبر ۶۸۹۸۳ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۶
استاد حوزه و دانشگاه:

صمیمت چتر بزرگیست که می‌توان با آن در مسیر خوشبختی قدم زد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی، حجت الاسلام مهدی هادی مدیر آموزش گروه روانشناسی موسسه علوم انسانی قم در ویژه برنامه آشیانه از مجموعه برنامه‌های فرهنگی آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفرتابهشت گفت: صمیمت که به تعبیر ساده به روابط نزدیک همراه با همدلی، پذیرش و توانایی بیان عاطفی گفته میشود، میتواند مانند چتری بزرگ بر سر ناملایمات گاه سوزاننده زندگی مشترک زوجین قرار بگیرد و در زیر سایهاش زوج&zwn
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی، حجت الاسلام مهدی هادی مدیر آموزش گروه روانشناسی موسسه علوم انسانی قم در ویژه برنامه آشیانه از مجموعه برنامه‌های فرهنگی آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفرتابهشت گفت: صمیمت که به تعبیر ساده به روابط نزدیک همراه با همدلی، پذیرش و توانایی بیان عاطفی گفته میشود، میتواند مانند چتری بزرگ بر سر ناملایمات گاه سوزاننده زندگی مشترک زوجین قرار بگیرد و در زیر سایهاش زوج‌های جوان را از ثمرات خود بهره‌مند سازد.
وی داشتن ارتباط موثر برای دستیابی به اولین فاکتور صمیمت را ضروری دانست و افزود: برای داشتن ارتباط موثرزوج‌های جوان باید بتوانند پیام خود را بدون سوتفاهم و تحریف به همسرشان انتقال دهند.
این روانشناس، شناخت همه جانبه و دقیق همسر را از مهمترین راه‌های دستیابی به ارتباط موثر برشمرد و گفت: شناخت همه جانبه همسر شامل شناخت فرهنگی، شناخت شخصیتی و شناخت جنسیتی همسر میباشد واگر زوجین بتوانند در این مقوله شناخت کافی از یکدیگر پیدا کنند، یکی از پله‌های صمیمیت را طی کرده و به خوشبختی نزدیک میشوند.
دکتر هادی با بیان اینکه زن و مرد از حیث سخن گفتن با یکدیگر بسیار متفاوت هستند ابراز کرد: زن‌ها متخصص گفت و گوی بدون محتوا هستند و این موضوع اصلا خصلت بدی برای آنان نیست، چون فطرتا نیاز شدید به گفتگو دارند و اکثر زن‌ها مهمترین نماد صمیمت را در حرف زدن میدانند. اما در مقابل آقایان، حرف زدن برایشان ابزاری برای انتقال اطلاعات است و تا زمانی که اطلاعاتی راجع به موضوعی نداشته باشند حرفی نمیزنند.

وی در توصیه به تازه داماد‌ها برای اینکه همسرشان مطیعشان شود، سه راهکار را معرفی کرد و گفت: اولین راهکار این است که با همسرتان حرف بزنید و در جنبه‌های مختلف گفتگو، با او همراه شوید. دوم، به او مرتب و پیاپی بگویید دوستت دارم و سوم اینکه او را کشف کنید.
دکتر مهدی هادی در قسمت پایانی سخنرانی خود جوانان را به ساختن آلبوم شادی دو نفره ترغیب و تاکید کرد: از اتفاقات خوب دونفره خود آلبومی درست کنید و هر از گاهی با همسرتان این آلبوم را ورق بزنید تا مانع از ورود روزمرگی و یکنواختی به عنوان یکی از آفات زندگی مشترک، شوید.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com