کد خبر ۶۸۹۸۷ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱
ذوالنور در گفتگو با خبرگزاری دانشجو:

اگر نماینده، نماینده باشد شهامت ایستادگی بر مسائل ملی را دارد/ استانی شدن انتخابات باعث می‌شود لابی گر‌ها به مجلس راه پیدا کنند

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در ارزیابی اش نسبت به طرح استانی شدن انتخابات اظهار داشت: استانی شدن انتخابات به ضرر کشور و مردم است چرا که در این صورت مردم شناختی بر نمایندگان نخواهند داشت. ذوالنوری افزود: در حال حاضر ۳۰ نفر نماینده از حوزه انتخابیه تهران در مجلس حضور دارند که اگر درباره آن‌ها از مردم بپرسید

اگر نماینده، نماینده باشد شهامت ایستادگی بر مسائل ملی را دارد/ آقایان مغلطه می کنند

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در ارزیابی اش نسبت به طرح استانی شدن انتخابات اظهار داشت: استانی شدن انتخابات به ضرر کشور و مردم است چرا که در این صورت مردم شناختی بر نمایندگان نخواهند داشت.

ذوالنوری افزود: در حال حاضر ۳۰ نفر نماینده از حوزه انتخابیه تهران در مجلس حضور دارند که اگر درباره آن‌ها از مردم بپرسید  حتی یک نفرشان را هم نمی‌شناسند. پس انتخاب لیستی با شناخت صورت نمی‌گیرد. 
وی با تاکید بر اینکه در استانی شدن انتخابات باتوجه به اینکه نماینده برای رای آوری در سطح استان  به برخی از جریانات سیاسی یا لیست‌ها متوسل شود، تصریح کرد: از سوی دیگر باعث می‌شود نماینده‌هایی به مجلس راه پیدا کنند که ویژگی لابی گری و رایزنی بالایی دارند و افراد مستقل به مجلس از راهیابی به مجلس باز می مانند.  
نماینده مردم قم با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات  مردم شهر‌های کوچک دسترسی به نمایندگان خود نخواهند داشت و به طور کلی فراموش می‌شوند تاکید کرد: در حال حاضر تنها مسئولی که مردم برای حل مشکلاتشان به آن دسترسی دارند نماینده است که با استانی شدن انتخابات این قشر کاملا فراموش می‌شوند. آقایان می‌گویند کار مجلس قانون گذاری است و مردم نباید از آن‌ها توقع دیگری داشته باشند این حرف در صورتی درست است که خلایی که با اجرایی شدن این طرح مبنی بر دسترسی نداشتن مردم به مسئولان به وجود می آید با پیش بینی یک جایگزین پر شود.

ذوالنوری یادآور شد: از سوی دیگر اگر فردی چهره ملی و برجسته‌ای است که در سطح استان رای می‌آورد چگونه در یک شهر کوچک نمی تواند رای بیاورد؟ چرا چهره‌های ملی نمی‌توانند از شهر‌های کوچک به مجلس راه پیدا کنند؟ پس این یک مغلطه و فریب است که آقایان مطرح می کنند. نماینده باید شهامت داشته باشد که بر روی مسائل ملی پافشاری کند و خود را اسیر مسائل محلی نکند.

وی تاکید کرد: نماینده شهرستان هم می‌تواند بر روی مسائل ملی تمرکز کند و اسیر مسائل حوزه انتخابیه نشود. اگر نماینده‌ای اسیر این مسائل می‌شود چه در سطح استان باشد چه در سطح شهرستان تفاوتی ندارد.

نماینده مردم قم در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین استدلال‌هایی که آقایان در این خصوص می‌آورند حرف‌های بی جا و بی خودی است.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com