کد خبر ۶۹۰۰۱ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۸
در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خراسان رضوی مطرح شد:

مرزبانان در مرزها و جوانان در فضای مجازی توطئه‌های دشمن را خنثی کنند/ تمام محاسبات جبهه استکبار پوشالی است

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خراسان رضوی مطرح شد: ما برای امنیتمان با احدی تعارف نداریم و جوانان باید در فضای مجازی باید توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خراسان رضوی به لزوم استکبار ستیزی توسط مسئولان و توجه به فضای مجازی توسط جوانان تاکید شد.

مشروح نماز جمعه خراسان رضوی به شرح ذیل است:

امام جمعه تربت حیدریه:

تمام محاسبات جبهه استکبار پوشالی است

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم قم اشاره کرد و افزود: برخی افراد در داخل کشور با این تفکر به پیش می روند که محاسبات غربی ها دقیق و علمی است و پیش بینی های انقلاب اسلامی از چنین قدرتی برخوردار نیست کما اینکه بسیاری از محاسبات جبهه استکبار با شکست مواجه شده و محاسبات انقلاب به رهبری امامین جامعه تحقق یافته است.

 

امام جمعه تربت حیدریه گفت: تا زمانی که امت اسلامی به تبعیت از رهبری جامعه در برابر تلاش های نابخردانه دشمن ایستادند تمام محاسبات پوشالی دشمنان خنثی و پیش بینی های امامین انقلاب جامه عمل پوشیده شده است.

 

عصمتی بیان داشت: امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید برنامه های متنوع تر و بهتر برگزار و همچنین خدمات نظام و انقلاب برای مردم تبیین شود.

 

وی اظهار کرد: مقصود رهبری از انتخاب راه عقلانیت به دولتمردان اتکا به توانمندی داخلی و استعدادهای درونی بدون توجه به خارج از کشور است که می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

 

امام جمعه درگز:

مسئولین از تهدید آمریکا نترسند، سخن یک مشت انسان دیوانه اعتباری ندارد

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: تقوا مایه سعادت و بی تقوایی مایه شقاوت و بدبختی آدمی است.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: ویژگیهایی در مومنین وجود دارد که جبرئیل با آن مقام والای خود حسرت انجام دادن آنها را می خورد؛ ایجاد صلح و دوستی بین مسلمانان، رسیدگی به یتیمان، شرکت در تشییع جنازه و آب دادن به حاجیان از این دست موارد هستند.

 

امام جمعه درگز با تبریک فرارسیدن روز پرستار، حضرت زینب را بانوی صبر، حیا و عفت دانست و تاکید کرد: ایشان در تداوم و حفظ نهضت امام حسین (ع) دارای جایگاه بی نظیری هستند که خدمات بسیار زیادی را به اسلام و انسانیت ارائه فرموده‌اند؛ لذا تمام بانوان و علی الخصوص پرستاران باید منش و شخصیت این بانوی بزرگوار را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام ایروانی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم را نقشه راه مردم و مسئولین کشور خواند و عنوان کرد: هجمه دشمن برای از بین بردن روحیه انقلابی گری ملت و ایجاد بدبینی نسبت به اصل نظام تمامی ندارد؛ اما آن چیزی که این توطئه کثیف را خنثی می کند کار و تلاش با روحیه جهادی است.

 

وی افزود: متاسفانه عده ای از مدیران خود باخته داخلی مرعوب مسئولین آمریکایی بوده و گمان می کنند محاسبات و تحلیل های آنها ضمن برخورداری از دقت بسیار بالا، کاملا درست و حساب شده است اما تاریخ کشور ایران شاهد نمونه های بسیار زیادی از ناکامی های دولت ستم پیشه آمریکاست؛ به لطف خدا آنها نخواهند دید روزی که این نظام بخواهد تضعیف شود.

 

امام جمعه درگز تصریح کرد: در حماقت و دیوانگی دولتمردان آمریکایی همین بس که رژیم کودک کش آل سعود را مظهر حقوق بشر می دانند؛ حکومت آل سعود یکی از ضد بشری ترین دولت هاست اما چون برای آمریکا گاو شیرده بسیار خوبی است قطعا حمایت آنها را هم پشت سر خود خواهد داشت.

 

حجت الاسلام ایروانی موارد یاد شده را دلایل محکمی بر اثبات قابل اعتماد نبودن آمریکا دانست و ابراز کرد: مسئولین از تهدید اینها نترسند، سخن بیهوده یک مشت انسان دیوانه که اعتباری ندارد.

 

وی افزود: اگر در کنار این قدرتی که به واسطه داشتن آن همه دشمنان را زمین گیر کرده ایم، مدیرانی جهادی می داشتیم که معنی اقتصاد مقاومتی را به خوبی می دانستند، قطعا شاهد هیچ یک از مشکلات کنونی کشور نبودیم.

 

امام جمعه درگز در پایان ضمن بیان اینکه واگذاری امور به جوانان انقلابی و با انگیزه چاره حل مشکلات است، خاطر نشان کرد: امروز معیشت مردم باید مسئله اول مسئولان نظام باشد و مشکلات قشر ضعیف جزو اساسی ترین اقدامات آنها قرار گیرد؛ مردم هم با حضور در صحنه های انقلاب قدردان این زحمات خواهند بود.

 

امام‌جمعه سرخس:

مرزبانانمان در مرزها و جوانانمان در فضای مجازی توطئه‌های دشمن را خنثی کنند

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه در ارتباط با دشمن باید به نسخه قرآن عمل کنیم، اظهار کرد: مستکبران عالم امروز آمریکا و صهیونیست‌ها هستند، بنابراین هرکسی به دشمن خدا و دشمنان دین خدا تکیه کند در نهایت به غربت و تنهایی می‌رسد.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری امروز متأسفانه برخی پز قدرت آمریکا را سر می‌دهند و می‌گویند دستگاه تحلیلی آمریکا خطاناپذیر است و ما نمی‌توانیم در مقابل این دستگاه بایستیم.

 

وی با اشاره به دشمنی‌های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیان داشت: دشمن از همان ابتدای انقلاب با تهدید و تحریم و ترور به دنبال این بود که انقلاب را به‌زانو درآورد، اما انقلاب اسلامی ایران را هنوز نشناخته است؛ اصول این انقلاب، «اسلامی» و صاحب این انقلاب امام زمان (عج) است.

 

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: امروز جنگ آمریکا با جمهوری اسلامی بر سر اسلام و امام زمان (ع) است؛ دشمن با اسلام و روحیه انقلابی و دینی ملت ایران مخالف است و به دنبال این است که این روحیه را از ما بگیرند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در واکنش به بازگشت دوباره منافقین به عراق و استقرار آن‌ها در پایگاه‌های نظامی آمریکا عنوان کرد: دولت، جوانان انقلابی و نیروهای مردمی عراق باید مراقبت کنند که منافقین کوردل و بزدلی که از در بیرون کردند دوباره از پنجره وارد نشوند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به اینکه برای امنیتمان با احدی تعارف نداریم، اظهار داشت: مرزبانانمان در مرزها و جوانانمان در فضای مجازی باید توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن را خنثی کنند.

 

وی در پایان بر کنترل بازار و قیمت کالاهای اساسی توسط مسئولان مربوطه تأکید کرد و افزود: مسئولان کنترل‌کننده بازار باید کسانی که بر روی کالاهای اساسی قیمت‌های کاذب می‌گذراند شناسایی کنند و دستگاه قضایی این مخلان اقتصادی را مجازات کند.

 

امام جمعه خلیل آباد:

توجه به معیشت مردم، بهترین کمک مسئولان به آنهاست

حجت الاسلام علی ناهیدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه خلیل آباد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم، تشریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که قم سرچشمه اصلی انقلاب است و دنیا را تکان داد.

 

وی با اشاره به اینکه قم مرکز انقلاب و مادر انقلاب است و مردم قم از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی تا به امروز همواره در خط مقدم انقلاب قرار داشته اند، ابراز کرد: به همین منظور این شهر کانون توجه دشمنان قرار گرفته است و به لحاظ تاثیرگذاری که روحانیون و حوزه های علمیه دارند کلیپ های زیادی را علیه روحانیت پخش کرده است.

 

امام جمعه خلیل آباد در پایان خاطرنشان کرد: امروز بهترین کمک مسئولان و اساسی ترین کار آنها برای مردم توجه بهتر به معیشت آنها است و حضور مردم در عرصه های مختلف نیز بهترین کمک برای انقلاب اسلامی است.

 

تقویت روحیه زینب گونه در بین پرستاران لازم و ضروری است

وی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: به پاس زحمات شبانه روزی پرستاران و بهورزان، 5 جمادی الاول مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب را به روز پرستار نامگذاری شده است.

 

ناهیدی تجلیل از مقام شامخ حضرت زینب (س) را یکی از دلایل نامگذاری این روز دانست و خاطرنشان کرد: تقویت روحیه زینب گونه در بین پرستاران و بهورزان لازم و ضروری و از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

 

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: همانطوری که زینب کبری (س) حافظ و پرستار ارزشها بودند، پرستاران ما نیز باید با حفظ حجاب و ارزشها نیز ضمن پرستاری از بیماران، ارزشها را پرستاری کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه پرستاران، حضرت زینب (س) را الگویی برای خود قرار دهند، اذعان کرد: آشنایی بیشتر با ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) نیز از ضروری ترین اعمال پرستاران است.

 

خطیب جمعه خلیل آباد در پایان با بیان اینکه صبر و ایمان و... حضرت زینب (س) می تواند الگویی برای جامعه اسلامی به ویژه بانوان باشد، عنوان کرد: بانوان در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس با الگو گیری از حضرت زینب (س) بود که صحنه های بسیاری از ایثار را به جای گذاشتند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com