کد خبر ۶۹۰۰۳ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۳

امام جمعه رشت: مسئولان، مردم را در جریان نحوه بررسی لایحه بودجه قرار دهند

امام جمعه رشت با بیان اینکه عده ای با کارهای سیاسی قصد مغفول ماندن بخش های بودجه از مردم را دارند، گفت: از مسئولین تقاضا دارم که به نحوی بودجه را بررسی کنند که مردم ببینند و در جریان باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  از ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به اهداف تربیت از دیدگاه اسلام، اظهار کرد: زمانی که جوانان ازدواج می کنند قبل از داشتن فرزند باید نگاه تربیتی اسلام برای فرزندان را بدانند تا در زندگی عملی کنند.

وی به اهداف تربیت از نگاه اسلام اشاره کرد و افزود: هدف اسلام این است که همه ما باید فرزندان مان را بندگان صالح خدا‌ و تسلیم شونده در برابر احکام خدا تربیت کنیم.

امام جمعه رشت ضمن اشاره به سخن حضرت علی(ع) در رابطه با تربیت فرزندان، گفت: اگر راه و رسم‌ بندگی خدا را بدانیم و خود را بنده او کنیم دیگر دست از پا خطا نمی کنیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه همه انسان ها به سمت کمال می روند و طالب آن هستند، بیان کرد: اولین هدف از نگاه دین در تربیت انسان، پرورش ابعاد وجودی و شخصیت او است تا زمینه برای جریان بخشی رسیدن به کمال فراهم شود.

وی با بیان اینکه انسان داری جنبه ظرفیتی رشد و جنبه تهدیدی سقوط است، گفت: در آیه ۴سوره تین و آیه ۱۴ سوره قیامت خداوند به ظرفیت های انسان اشاره کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در رابطه با جنبه تهدیدی سقوط انسان اذعان کرد: قرآن می فرماید که انسان در نگاه اول ضعیف و کم جنبه شناخته می شود.

وی در خطبه دوم‌ نماز عبادی_سیاسی جمعه این هفته با قرائت بخشی از خطبه ۱۸۸ نهج البلاغه و با اشاره به تاریخ های مهم هفته اظهار کرد: شنبه ۲۲دی ولادت حضرت زینب کبری و روز پرستار است که با گرفتاری ها‌ و مشکلات مربوطه صادقانه خدمتگزاری می کنند.

آیت الله فلاحتی حضرت زینب(س) را عارفه توحید، سرشار از علم و دانش، بانوی شهادت و شجاعت، آراسته به زیور عفاف و حجاب، با ایثار و گذشت و پرستاری مهربان خواند و افزود: پرستاران، این مهربانی را از حضرت زینب(س) آموخته اند.

امام جمعه رشت با اشاره به انتصاب رهبر انقلاب به عنوان امام جمعه تهران در ۲۴دی ۱۳۵۸ توسط امام راحل(ره) ادامه داد: چهارشنبه این هفته نیز تاریخ فرار محمدرضا ذلیل از ایران است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به نکاتی چند از سخنرانی رهبر انقلاب در قم، بیان کرد: عده ای نادان قم را نشانه گرفته اند زیرا اندیشه قم اندیشه اسلام است و دنیا را هدایت می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در این روزها بودجه توسط مجلس در حال بررسی است، ابراز کرد: عده ای با کارهای سیاسی قصد مغفول ماندن بخش های بودجه از مردم را دارند.

امام جمعه رشت در ادامه افزود: از مسئولین تقاضا دارم که به نحوی بودجه را بررسی کنند که مردم ببینند و در جریان باشند.

فلاحتی در پایان با اشاره به توطئه های جدید آمریکا علیه ایران گفت: اهداف آنها ایجاد آشوب های منطقه ای برای مردم است که کور خواندند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com