کد خبر ۶۹۰۱۱ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۴

ضرورت فعالیت و جریان‌سازی نیروهای انقلاب در فضای مجازی

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به لزوم فعالیت و جریان‌سازی نیرو‌های انقلاب در فضای مجازی، گفت: در فضای مجازی باید بصورت فعال حضور داشته باشیم.

ضرورت فعالیت و جریان‌سازی نیروهای انقلاب در فضای مجازیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ،نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) با اشاره پرتاب سه ماهواره ایرانی در دهه فجر امسال، افزود:این موضوع آمریکا را بسیارعصبانی کرده بطوریکه مدعی شد‌ه‌اند این اقدام نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. عصبانیت آمریکا کاملاً قابل درک است چراکه علی‌رغم اعمال چهار دهه فشار و تحریم، برای آن‌ها بسیار سخت است که باور کنند ایران به چنین فناوری‌هایی دست پیدا کند.

وی، با بیان اینکه پیام نخست پرتاب ماهواره‌های ایرانی این است که هم می‌توان استقلال سیاسی داشت و هم به آمریکا وابسته نبود، تصریح کرد: پرتاب این سه ماهواره پیامی روشن نیز برای دوستان انقلاب دارد و آن‌ها را به آینده روشن انقلاب و جریان مقاومت امیدوار و دشمنان انقلاب را نیز بیش‌از‌پیش عصبانی خواهد کرد.

امام جمعه تبریز، تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه نهاد امنیتی جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: روز سه‌شنبه اتحادیه اروپا در اقدامی غیرقانونی و غیرمنطقی وزارت اطلاعات ایران و دو مسوول ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود گذاشت. این اقدام درحالی صورت گرفته که آمریکا از برجام خارج شده و اروپا اعلام کرده بود ما در برجام خواهیم ماند و انتظار می‌رفت اروپایی‌ها گام‌های موثری در این زمینه بردارند، اما بعد از هشت ماه نه تنها اقدامی نکردند بلکه تخت فشار و تبلیغات صهیونیست‌ها قرار گرفته و اقدامی انجام ندادند.

وی افزود: اروپایی‌ها به‌دلیل پناه‌دادن به گروه‌های تروریستی ضدنظام جمهوری اسلامی باید پاسخگوی ملت ایران باشند که چرا از این گروه‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کنند. اما همانگونه که رهبر انقلاب بار‌ها فرموده‌اند اعتماد به اروپا کار دشواری است و امروز با این رفتار‌ها به غیرقابل اعتماد بودن اتحادیه ارودا پی می‌بریم.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: مسوولان سیاست خارجی کشورمان باید هوشیاری خود را حفظ کرده و به وعده‌های اروپا دل خوش نکنند و با عزت نفس، منافع ملی را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانات مختلف اشاره فرموده‌اند نباید لحظه‌ای از توطئه دشمنان غافل شد، اظهارکرد: مهمترین وظیفه مردم و مسوولان در کنار هوشیاری، تلاش برای تقویت اقتصاد کشور و تولید داخلی است. بویژه مسوولان نباید فریب ظاهرسازی و توطئه دشمنان را بخورند و باید مراقب بود دشمنی که از در بیرون شده از پنجره وارد نشود.

آل‌هاشم با اشاره به لزوم تقویت «دشمن‌شناسی»، «معنویت»، «توکل» و «توسل» در بین مردم، گفت: مردم باید متوسل بوده و صبر و تحمل بیشتری در برابر فشار داشته باشند.

خطیب جمعه تبریز، «وحدت و یکپارچگی مردم» و «ایجاد انسجام در داخل کشور» را عواملی برشمرد که می‌تواند در برابر توطئه‌های دشمن اثرگذار باشند و گفت: مردم باید نسبت به عمق راهبرد آمریکا مبنی بر تلاش برای تغییر نظام و فروپاشی ایران متوجه باشند.

وی در ادامه «پرداختن به واقعیت‌های مقابله با تحریم» و «ایجاد ثبات در وضعیت معیشتی مردم» را از جمله وظایف مسوولان در این برهه خواند و افزود: مسوولان به مشکلات اقتصادی جامعه باید توجه ویژه‌ای داشته باشند. همچنین حسن اعتماد به نفس، حفظ اعتماد به نفس ملی، غرور ملی و ایجاد آمادگی‌های لازم در بین نیرو‌های انقلاب بایستی تقویت شود.

آل‌هاشم در ادامه به ضرورت تلاش مجاهدانه در بدنه مدیریتی نظام تاکید کرد و ادامه داد: نیرو‌های مومن انقلاب باید به دولت در مقابله با تحریم‌ها و حل مشکلات کمک کنند. فعال سازی نیرو‌های انقلاب و زمینه‌سازی حضور بیشتر مردم در صحنه برای مقابله با توطئه‌های دشمن امری ضروری‌ست.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به لزوم فعالیت و جریان‌سازی نیرو‌های انقلاب در فضای مجازی، بیان کرد: در فضای مجازی باید بصورت فعال حضور داشته باشیم و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در راستای جریان‌سازی سالم و پاسخگویی به شبهات و ابهامات بسیار مهم است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم و تاکید ایشان بر اهمیت فضای مجازی، خاطرنشان کرد: رهبری در دیدار مردم قم فرمودند که فضای مجازی می‌تواند ابزاری باشد برای زدن توی دهان دشمن؛ فلذا تاکید بر مطالبه رهبر انقلاب بین جوانان و حضور آنان در فضای مجازی باعث خنثی‌شدن توطئه دشمنان خواهد شد.

وی با تکذیب نقل قولی از وی تحت عنوان «فیلترینگ، نیرو‌های ارزشی را از فضای مجازی خارج و عرصه را برای دشمن باز کرد»، گفت: من بحثی راجع به فیلترینگ نکرده‌ام و خبرنگاران، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها بایستی مطالب را عیناً نقل کنند.

وی اضافه کرد: خارج شدن نیرو‌های ارزشی از تلگرام سبب شد که صحنه را به دشمنان انقلاب دهیم و نیرو‌های انقلاب از این صحنه دور ماندند و فضا به‌گونه‌ای شد که ما صحنه را خالی کردیم و دشمن بیشتر وارد عمل شد؛ بنابراین باید در فضای مجازی بیشتر حضور داشته باشیم تا بر دهان دشمنان بکوبیم.

آل‌هاشم در ادامه خطبه‌ها، بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از مردم قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار به نکات بسیار مهم و راهبردی درباره وضعیت کنونی کشور و آینده ان مطرح کردند،ایشان ابتدا به درس‌های ۱۹ دی اشاره فرمودندو اظهارکرد: ۱۰ دی ماه رئیس جمهور آمریکا آمد تهران و گفت: ایران جزیره ثبات است، اما ده روز نگذشته بود که مردم قم قیام کردند بنابراین اولین درس ۱۹ دی آن است که دستگاه محاسباتی غرب درست کار نمی‌کند؛ درحالی‌که غرب همیشه به قدرت پیش‌بینی خود می‌بالد و در داخل نیز عده‌ای پز قدرت محاسبی آمریکا را می‌دهند.

وی ادامه داد: جان بولتن سال گذشته پیش‌بینی کرده بود مردم ایران چهل سالگی انقلاب‌شان را نخواهند دید و آمریکایی‌ها جشن کریسمس ۲۰۱۹ را در ایران خواهند گرفت؛ این نمونه‌ای از نقض پیش‌بینی‌های آمریکا است در مقابل امام خمینی (ره) آنچه که پیش‌بینی کردند انجام گرفت بطور مثال گفتند کمونیسم فروخواهد پاشید و در پیامی که به گورباچف فرستادند فرمودند که صدای شکسته‌شدن استخوان‌های کمونیسم به گوش می‌رسد و جهانیان دیدند که پس از دو سال از فرمایش امام (ره) این رویداد به‌وقوع پیوست و با فروپاشی آن کمونیسم از بین رفت؛ این قدرت انقلاب و رهبری نظام اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

وی افزود: انقلاب اسلامی پدیده نوظور و رو به‌رشد است و از آنجا که منافع استکباری آمریکا در ایران منطقه را به چالش کشیده با دشمنی آمریکا روبرو شده و ربطی به اظهارات این مسوول و آن مسوول ندارد و واقعیت این است که آن‌ها با اصل انقلاب ایران مشکل دارند و به حول و قوه الهی انقلاب ایران پیش رفته و دشمن عقب‌نشینی خواهد کرد.

آل‌هاشم در پایان، پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب در خصوص آینده نظام را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: انقلاب روز به روز پیش رفته و درخت انقلاب تنومند می‌شود و غرب رو به شکست است. چهل سال از انقلاب گذشته، اما در مقیاس تمدنی زمان زیادی نیست بطوریکه دوران بلوغ و شکوفایی انقلاب آغاز شده و ان شا الله ملت ایران این انقلاب را به صاحب آن حضرت صاحب‌الزمان تحویل خواهند داد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com