کد خبر ۶۹۱۱۷ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم خبر داد :

آغاز فراخوان شهرنگار 2 در قم برای استقبال از فصل بهار

سید محمد موسوی منش مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: فراخوان شهرنگار 2 توسط این سازمان در دو بخش برای استقبال از بهار سال 1398 داده شده است انجام‌شده و برای انجام این کار تلاش شد که از داوران طراز یک کشوری استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)؛ سید محمد موسوی منش در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع جشنواره شهر نگار 2، با اشاره به موضوعات مربوط به زیباسازی و کیفیت و منظر شهر اظهار داشت: ذیل هدف جی هشت که هدفش ارتقا منظر شهری است اقدام به برگزاری جشنواره شهر نگار دو گرفته‌ایم، همچنین بر اساس راهبرد، اهداف و طرح‌ها حوزه‌هایی که شهرداری باید فعالیت داشته باشد این طرح انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که ذیل طرح شهر نگار دو انجام می‌گیرد، افزود: تجربه قبلی، موضوع فراخوان شهر نگار یک بوده که در 4 طرح اساسی ابتدای امسال عملیاتی شد و درمجموع 2005 اثر از 16 هنرمند به دبیرخانه ارسال شد که این حجم از استقبال بی‌نظیر بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم ادامه داد: شهرهایی که در این زمینه از ما بسیار جلوتر بودند و به مناسبت‌ها و فصول مختلف فراخوان‌ها را انجام می‌دادند صحه براین گذاشتند که استقبال بی‌نظیری از شهر نگار یک شده است.

موسوی منش با بیان اینکه این موضوع از سوی هنرمندان بومی شهر استقبال چندانی صورت نگرفت، افزود: در همین راستا فراخوان شهر نگار دو با دو موضوع اصلی المان و  نقاشی دیواری انجام‌شده و برای انجام این کار تلاش شد که از داوران طراز یک کشوری استفاده کنیم.

وی ابراز کرد: در موضوع فراخوان شهر نگار دو تلاش شد که از داوران شهر نگار درجه‌یک استفاده کنیم، و در این زمینه از تجربه تهران استفاده کردیم چراکه این شهر از همه شهرها پیشروتر است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه تمام تلاش در بخش المان شهری این بوده که در اجرا ظرافت و هنری بودن کار لحاظ شود، تصریح کرد: اگر در طول مسیر این امکان به وجود نیاید که خود هنرمندان این کار را انجام دهند تلاش بر این است که با ساخت و تأیید هنرمندان این کار انجام دهیم.

موسوی منش با اشاره به موضوع نقاشی دیواری گفت: استقبال از بهار، تولد دوباره طبیعت، ذکر و دعای تحویل، رنگ و جذابیت در شهر، آیین‌ها و آداب‌ورسوم مراسم نوروز، هوای پاک و شهر پاک، شهر دوست‌داشتنی و آرامش‌بخش، بهار و رستاخیز تجلی آیات الهی و سلامت جسمی و روانی ازجمله موضوعات فراخوان در بخش نقاشی دیواری هستند.

وی با اشاره به شرایط فراخوان و گرافیک کار گفت: عمدتاً  این مسئله به شرایط فنی کار فراخوان برمی‌گردد، تمام تلاش این بوده که هنرمندان را در سطح شهر در مقیاس بیشتری داشته باشیم و شهر را به این سمت سوق دهیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف طرح‌های اجرایی متفاوت است، ادامه داد: در موضوع نقاشی دیواری با توجه به اینکه یک بخش این کار به داوری اختصاص دارد زمان نیاز دارد و در بخش المان هم بخش ساخت زمان‌بر بوده بنابراین سعی بر این است که حداکثر تا 25 اسفند این آثار در سطح شهر اکران شود.

موسوی منش زمان ماندگاری المان‌ها را بیشتر و گسترده‌تر دانست و تأکید کرد: در بخش نقاشی دیواری تمام تلاشمان این است که موضوع رنگ چند عملکردی باشد، ایجاد روحیه نشاط و شادابی ازجمله اهداف بوده که مدنظر این طرح است.

وی موضوع المان‌ها  را به دو بخش موقتی، مناسبتی و ماندگار تقسیم و تصریح کرد: المان‌های نوروز مربوط به زمان خاصی بوده و بعد از ایام نوروز این المان‌ها از سطح شهر جمع‌آوری‌شده و مجدد برای سال بعد استفاده می‌شود، از سوی دیگر المان‌های ماندگار اثربخشی و ماندگاری بیشتری دارند که از آن‌ها برای مدت‌زمان بیشتری استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم در پایان گفت: تمامی علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را حداکثر تا تاریخ پنجم بهمن، با درج فراخوان مربوط به " نوروز 98" به نشانی پست الکترونیکی سازمان به آدرس Zibasazi.qom@gmail.com و یا به سازمان زیباسازی شهر قم ارسال کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com