کد خبر ۶۹۱۲۹ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۸
معاون استاندار قم مطرح کرد؛

تورم موجود در قم در مقایسه با کشور وضعیت مطلوب‌تری دارد

معاون استاندار قم با هشدار به تغییر خودسرانه قیمت‌ها گفت: نرخ تورم قم پایین‌تر از متوسط کشوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مهرداد غضنفری معاون استاندار قم عصر امروز در جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: تورم موجود در قم در مقایسه با کشور وضعیت مطلوب‌تری دارد.

وی با اشاره به تأمین میوه شب عید استان افزود: سهمیه امسال میوه شب عید قم بر مبنای مصرف و سهمیه سال‌های گذشته اختصاص پیداکرده است، ۵۵۰ تن سیب و ۱۱۵۰ تن پرتغال سهمیه امسال قم در مسئله میوه شب عید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم تصریح کرد: میوه شب عید قم باید در زمان‌بندی مشخص تأمین، جابه‌جا و در سطح استان توزیع شود تا امکان تنظیم بازار و آشفتگی‌های احتمالی از آن گرفته و ثبات در قیمت‌ها ایجاد شود.

غضنفری با انتقاد از غیبت مستمر مدیران ارشد استان در جلسات ستاد تنظیم بازار عنوان کرد: با توجه به اهمیت جلسات ستاد تنظیم بازار لازم است تا مدیران به‌صورت حضوری در جلسات شرکت کرده و از فرستادن معاونین و نماینده به‌شدت پرهیز کنند.

وی با اشاره به نتایج مثبت تشکیل شورای هماهنگی سران قوا تأکید کرد: با توجه به اختیاراتی که به این شورا داده‌شده امید می‌رود بخشی از مشکلات و موازی کاری‌های موجود در زمینه اقتصاد، قیمت‌گذاری و تولید از بین برود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته فعالیت‌های خوبی در تأمین گوشت گرم و گوشت منجمد دامی و مرغی در استان انجام‌گرفته است، یکی از نیاز‌های مهم استان اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام‌شده برای ایجاد اطمینان خاطر در بین شهروندان است.

غضنفری با اشاره به ذخیره مطلوب کالا‌های اساسی در قم عنوان کرد: در زمینه کالا‌های اساسی به‌ویژه برنج و شکر مشکلی در استان وجود نداشته و به نیاز این دو محصول اساسی وارد استان شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با هشدار نسبت به تغییر خودسرانه قیمت در استان گفت: با تغییر خودسرانه قیمت‌ها در قم به‌شدت برخورد شده و چشمداشتی در این زمینه صورت نخواهد گرفت.

غضنفری ادامه داد: افزایش قیمت مواد اولیه از عوامل اصلی دخیل در افزایش قیمت برخی کالا‌های اساسی در استان قم شده است، روند افزایشی قیمت کالا‌های اساسی به‌صورت مستمر به مسئولان ملی گزارش می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با قابل‌قبول دانستن نرخ تورم موجود در استان قم گفت: نرخ تورم قم پایین‌تر از متوسط کشوری است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com