کد خبر ۶۹۱۷۵ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۱
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم عنوان کرد؛

حفاظت از میراث فرهنگی در سایه مشارکت مردم

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم گفت:حفاظت از میراث فرهنگی با افزایش سطح مشارکت مردم میسر می شود.

حفاظت از میراث فرهنگی در سایه مشارکت مردمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم، بهروز ایزدی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان  گفت: بدون شک آثار تاریخی بخشی از هویت ملی ما را تشکیل می دهند و هر شهروندی وظیفه دارد از آن پاسداری و صیانت نماید.

وی  ادامه داد: با آموزش و فرهنگ سازی می توان مردم را به ارزش میراث تاریخی آگاه و علاقه مند کرد و این آگاهی بخشی مقدمه نگهداری از آثار تاریخی و باستانی خواهد بود.

ایزدی با بیان این که رفتار نامناسب برخی از گردشگران ناآگاه و افراد سودجو بزرگترین خطری است که میراث فرهنگی را تهدید می کند افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص تخلفات علیه میراث فرهنگی است.

وی گفت: تلفن گویای یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور به شماره ۰۹۶۶۲ برای دریافت اطلاعات و اخبار مردمی از رخدادها، جرائم و تخلفات علیه میراث فرهنگی راه اندازی شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم با اشاره به شماره تلفن گویا ۰۹۶۶۲ تاکید کرد: شهروندان فرهنگ دوست قم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته هر گونه جرم و تخلف علیه میراث فرهنگی از جمله تخریب آثار و بنا‌های تاریخی، حفاری غیرمجاز در حریم آثار، محوطه‌ها و تپه ها‌ی تاریخی، قاچاق اشیاء تاریخی- فرهنگی و یا سایر موارد مشکوک را به واحد یگان حفاظت میراث فرهنگی اطلاع رسانی کنند.

ایزدی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم نیز از طریق شماره تلفن ۳۷۷۳۸۱۹۹ مستقر در خانه تاریخی زند آماده دریافت همه گزارش‌ها و خبر‌های هم استانی های گرامی است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com