کد خبر ۶۹۱۸۰ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱
امام جمعه قم:

امروز از برجام جسمی بدون روح باقی مانده است

امام جمعه قم گفت: امروز از برجام جسمی بدون روح باقی مانده است و نه تنها تحریم‌ها را از بین نبرد بلکه موجب افزایش تحریم‌ها هم شد. لذا مسئولان باید تمام همت خود را صرف تولید داخل مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشور و گسترده مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: اولویت اول همه مردم و رهبر معظم انقلاب حل سریع مشکلات معیشتی مردم است اما دولتمردان مدام به بیان آمار و ارقامی می‌پردازند که دردی از مردم دوا نمی‌کند.

وی اظهار داشت: برجام نه تنها تحریم‌ها را برنداشت بلکه موجب افزایش تحریم‌ها هم شد اما متاسفانه برخی مسئولین هنوز در توهم گشایش‌های اروپا مانده‌اند و حل مشکلات را به این توهم گره زده‌اند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه دشمن تمام همت خود را بر عمیق شدن مشکلات معیشتی مردم متمرکز کرده است، تصریح کرد: دولت محترم به فکر اقشار مستضعف باشد و برای عمل کردن به این ایده باید با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد شود و از دست‌های مرموز و جریانات آلوده به خیانت غافل نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تشکر از برخوردهای قاطعانه دستگاه قضائی با مفسدان اقتصادی، اظهار داشت: دولتمردان باید همانند مردم معمولی زندگی کنند و در عمل دوری از اشرافی‌گری و اسراف را نشان دهند که در این صورت هم به درک بهتری از شرایط مردم می‌رسند و هم مردم به آنها اعتماد کرده و همراه و هم‌پای آنان در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان خواهند ایستاد.

خطیب جمعه قم با اشاره به هشدارهای مکرر رهبری انقلاب در مورد غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و غرب، گفت: امروز بر همگان ثابت شد که تهدید، قول، وعده و امضاهای آمریکا و غرب پوچ و بی‌اعتبار است.

وی افزود: امروز از برجام جسمی بدون روح باقی مانده است و نه تنها تحریم‌ها را از بین نبرد بلکه موجب افزایش تحریم‌ها هم شد. لذا مسئولان باید تمام همت خود را صرف تولید داخل مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با انتقاد از مواضع دوگانه وزیر امور خارجه در مورد هدف و نتایج برجام، گفت: آقای ظریف سال 92 به صراحت گفت که هدف از مذاکرات رفع تحریم‌ها است اما اینک که برجام موجب افزایش تحریم‌ها شده مدعی است که هدف مذاکرات برجامی رفع تحریم‌ها نبوده است!

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز اظهار داشت: دشمن همزمان دو توطئه را در قم دنبال می‌کند تا هم حوزه‌های علمیه را از انقلاب جدا کند و به‌جای آن تفکرات روشنفکرانه و سکولار را بر  آن غالب نماید و هم سبک زندگی دینی را از شهر قم زایل نماید.

امام جمعه قم تصریح کرد: در حال حاضر مسئولیت مردم غیرتمند قم و خواص و نخبگان حوزه بسیار سنگین است و باید با بسیج همه امکانات تحت زعامت مراجع معظم تقلید و روحانیت معظم و انقلابی دست‌‌های خائن را قطع کنند و ناآگاه و غافلان را ارشاد و آگاه نمایند.

وی همچنین با اشاره به تهاجمات رسانه‌ای دشمن در فضای مجازی،‌ گفت: جوانان عزیز در این عرصه نیز با هوشیاری و فعالیت انقلابی دشمن را ناکام کنند.

امام جمعه قم در ادامه سالروز شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا (س) را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: زنان باایمان کشورمان با الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) پیروزی انقلاب را تسریع نمودند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com