کد خبر ۶۹۲۴۷ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۱

نیروگاه‌های ‌خورشیدی در قم ساخته می‌شود‌

معاون استاندار قم گفت: احداث نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مبحث احداث نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.

وی با انتقاد از وضعیت بلاتکلیف طرح توسعه 66 هکتاری شهرک‌های صنعتی در رابطه با طرح‌های غیر کشاورزی گفت: دستگاه‌های استانی فقط یک هفته فرصت دارند که این طرح را از بلاتکلیفی خارج کرده و تصمیم‌گیری نهایی برای سرمایه‌گذاری در آن را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به اعتبارات استانی لازم از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهت انتقال پساب از تصفیه‌خانه جامع قم به شهرک صنعتی شکوهیه تأکید کرد: تعرفه‌های در نظر دیده‌شده باید از زمان ابلاغ محاسبه شود در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

400 پنل خورشیدی بین مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی توزیع می‌شود32 شرکت پروانه ساخت نیرو‌گاه خورشیدی در همدان را دریافت کردندنیروگاه خورشیدی در 700 نقطه ایران ایجاد شد

غضنفری با تأکید بر محاسبه میزان مصرف آب واحدهای تولیدی و اصلاح افزایش ظرفیت واحدهای گردشگری ابراز کرد: واحدهایی گردشگری می‌توانند میانگینی از ماه‌های کم‌مصرف و پرمصرف خود ارائه داده و تعرفه بهای خدمات آن‌ها بر اساس آن محاسبه شود.

وی مشکل کسری 167 مگاوات برق شهرک صنعتی شکوهیه و روند احداث پست برق 230-63-20 کیلووات شهرک صنعتی شکوهیه را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در کوتاه‌مدت امکانی برای تأمین نیاز کامل برق وجود نداشته و چاره‌ای جز استفاده و اجرای برنامه‌های صرفه جویانه به‌ویژه در سال 98 نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به اتصال شهرک صنعتی شکوهیه به شبکه ریلی و راه‌آهن کشور تأکید کرد: پروژه‌های که نیاز به اعتبارات ملی دارد در نشست روزهای آینده مسئولان اقتصادی استان دنبال و بررسی می‌شوند.

غضنفری با هشدار به سخت‌گیری‌های بانکی در پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: با هرگونه برنامه سخت‌گیرانه جدید بانکی در استان به‌شدت برخورد می‌شود، رئیس‌جمهور دستورات مستقیمی برای برخورد با سخت‌گیری بانک‌ها و بدنه اجرایی دولت به استاندار داده و با هرگونه تضادی در بدنه اجرایی دولت در مسیر توسعه و اشتغال زین بعد شدت برخورد می‌شود.

وی با اشاره به منابع عظیم بانک‌های قم تأکید کرد: منابع مالی بانک‌ها مختص استان بوده و مصارف آن نیز باید در استان قم مصرف شود، سال گذشته بیش از 60 درصد از پیش‌بینی‌های سند اشتغال تحقق پیداکرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ادامه داد: از نظر منابع مالی بانک‌های استان قم هیچ‌گونه مشکلی ندارند، عملکرد بانک‌های خصوصی قم در مسئله تولید و اشتغال به‌هیچ‌وجه مطلوب نیست.

غضنفری با اشاره به عملکرد ضعیف بانک‌های قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید تصریح کرد: وضع پرداخت تسهیلات رونق تولید امسال به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نبوده است، در مسئله پرداخت مستقیم نیز مانند رونق تولید عملکرد بانک‌های قم ضعیف است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات پرداخت تسهیلات عدم پیگیری بانک‌ها است، حجم پرداخت مستقیم بانک‌ها بیش از 1000 میلیارد بوده درحالی‌که در مسئله رونق تولید 240 میلیارد پرداخت‌شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com