کد خبر ۶۹۲۴۸ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۹
مدیرکل بهزیستی قم عنوان کرد؛

وقف در جامعه فرهنگ سازی شود/وقف۲منزل مسکونی به بهزیستی قم

سلیقه گفت:در صورتی که این عمل صالح از طریق صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی ترویج شود،گروه‌های مختلف مردم نسبت به آن آگاهی پیدا می‌کنند.

وقف در جامعه فرهنگ سازی شود/وقف ۲ منزل مسکونی به بهزیستی قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی قم گفت: توسعه و گسترش رفاه اجتماعی در بین اقشار نیازمند و آسیب پذیر، جلب مشارکت نقدی و غیر نقدی خیرین به منظور رفع نیاز‌های جامعه هدف و کاهش هزینه‌های سازمان بهزیستی یکی از وظایف بهزیستی است که خوشبختانه با عنایت به تعامل مثبت و سازنده بهزیستی با نیکوکاران و خیرین شاهد مساعدت مستمر بانیان خیر هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم ضمن تشریح ابعاد این دو واگذاری ارزشمند،تصریح کرد: در مورد اول یک باب منزل مسکونی به مساحت ۹۴ متر در نارمک تهران توسط نیکوکار ارجمند جناب آقای کبیری راد به بهزیستی قم صلح شد و در مورد دوم هم یک باب منزل مسکونی در منطقه فرهنگیان قم به مساحت ۱۸۲ متر توسط نیکوکار ارجمند جناب آقای غفوری به بهزیستی صلح شد که ارزش این دو ملک بیش از ۲۰ میلیارد ریال است و به صورت صلح عمری به بهزیستی قم واگذار شدند.

وی اضافه کرد: غیر از تأمین هزینه‌های جاری مراکز بهزیستی اعم از تأمین بخشی از هزینه خوراک، پوشاک، دارو و درمان و... سایر هزینه‌های مددجویان در مراکز شبانه روزی، در چندماه گذشته دو نفر از نیکوکاران بزرگوار دو باب منزل مسکونی را در قم و تهران در راستای اهداف بهزیستی صلح کردند.

وی با اشاره به اهداف بهزیستی در مقوله جلب مشارکت‌های مردمی، تبیین و توضیح مبانی دینی و فرهنگی مشارکت مردم در امور خیرخواهانه (بهزیستی و رفاه اجتماعی)، هدایت مردم به همکاری در امور خیریه و بهره‌گیری از روش‌های جدید و نوین جلب مشارکت‌ها، هدایت نظام وقف و استفاده از موقوفه‌های خاص در جهت کمک به جامعه هدف سازمان و هدایت نظام صدقات، زکوه، فطریه، وقف عام و نذورات در جهت اهداف و خدمات سازمان بهزیستی را رسالت این اداره کل برشمرد و افزود با عنایت به جایگاه و منزلت شهر مقدس قم و حضور ارزشمند مراجع عظام تقلید و علمای اعلام هدایت جامعه خصوصاً جامعه دینی به سمت بهزیستی و تأمین نیاز‌های جامعه هدف اعم از ایتام، فرزندان بی‌سرپرست، معلولین، سالمندان نیازمند، زنان سرپرست خانوار، مستمندان، آسیب دیدگان اجتماعی، خانواده معتادین و... از برنامه‌های بهزیستی است.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی وقف به عنوان تجلی عینی باقیات الصالحات و احسانی ماندگار، بیان کرد: در صورتی که این عمل صالح از طریق رسانه‌ها و صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی ترویج شود بدون شک گروه‌های مختلف مردم نسبت به آن آگاهی پیدا می‌کنند و در نهایت موجب می‌شود بسیاری از معضلات اقتصادی جامعه مانند سرگردانی نقدینگی در کشور که تورم را برای اقتصاد ملی به همراه دارد، به درستی هدایت شود و گره از مشکلات افراد نیازمند باز شود.

سلیقه با اشاره به دو واگذاری فوق عنوان کرد: کسانی که نیت اهدای اموال خود برای کار‌های خیر و ماندگار و در راستای گسترش رفاه اجتماعی و تأمین نیاز‌های جامعه هدف بهزیستی را دارند بهتر است از طریق این دستگاه اقدام به وقف اموال یا صلح و... نمایند و بهزیستی هم به عنوان یک نهاد دولتی متعهد است ضمن طی کلیه مراحل حقوقی و ثبتی و شرایط شرعی، امنیت خاطر خیرین و اجرای نیات اصلی واقفین را پیگیری نماید.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com