کد خبر ۶۹۲۶۶ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

کاهش 100درصدی بودجه موسسه امام خمینی و تقسیم بودجه فرهنگی با سفارش مقامات دولتی/ کاهش 31درصدی بودجه حوزه علمیه

بودجه موسسه امام خمینی(ره) 100درصد کاهش یافته است، و این در حالی صورت می‌گیرد که بودجه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم که برادر رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور(جناب واعظی) مدیریت آن را به عهده دارد با 12درصد افزایش همراه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)؛ شب گذشته احمد امیرآبادی فراهانی ضمن حضور در برنامه متن و حاشیه از شبکه سه سیما به بررسی جزییات لایحه بودجه سال 98 پرداخت.

نماینده مردم قم در مجلس شورا ی اسلامی به تصحیح روندهای اخذ مالیات اشاره کرد و بیان داشت: به طور کلی در سال آینده 8 درصد رشد دریافت مالیات خواهیم داشت و نسبت به عملکرد سال گذشته 21 درصد افزایش مالیات پیش بینی شده است.

وی همچنین پرداخت مالیات توسط نهادهایی همچون قرارگاه خاتم انبیا، ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: در مورد برخی نهادهای انقلاب اسلامی بحث هایی فراوانی صورت می گیرد اما واقعیت این است که نهادهای مذکور همواره مالیات مصوب خود را پرداخت می کنند و امسال نیز مالیات آنها 53 درصد افزایش یافته است.

امیرآبادی ادامه داد: همین امروز به پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس قرار شد 2 هزار میلیارد تومان توسط قرارگاه خاتم انبیا، ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی برای محرومیت زدایی در مناطق محروم هزینه شود و این مبلغ جدای از مالیاتی است که توسط دولت پیش بینی شده است.

این نماینده مجلس وجود شفافیت رای را یک ضرورت مهم برای مجلس قلمداد کرد و اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان مجلس بدلیل فشارهای اجتماعی یا فشارهایی که از جانب احزاب و گروه هایی سیاسی به آنان وارد می شود حاضر به شفافیت رای نمی شوند؛ نمایندگانی که با شفافیت رای مخالفند از این موضوع هراس دارند که اگر رای آنان به صورت شفاف اعلام شود ممکن است در دوره بعد در انتخابات مردم به آنها رای ندهند.

عضو کمیسیون تلفیق افزود: جدول 17 قانون بودجه سال گذشته حذف شد اما متاسفانه بسیاری از موسسات با پارتی‌بازی و دور زدن قانون، بودجه خود راه از طرق دیگر دریافت میکنند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بودجه برخی موسسات همچون جامعه‌المصطفی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: موسسه جامعه المصطفی فقط در یک مورد از اقدامات خود تاکنون 300 هزار نفر از مردم جهان را با زبان فارسی آشنا کرده است، حالا کارداران فرهنگی مستقر در سفارتخانه ها که با دلار پول میگیرند اعلام کنند چندنفر را با فرهنگ و زبان فارسی آشنا کرده اند و چه اقداماتی در این راستا انجام داده اند.

امیرآبادی در پاسخ به سوالی در مورد بودجه حوزه های علمیه عنوان کرد: بودجه بخش فرهنگ در سال 98 حدود 1000 میلیارد تومان کاهش یافته است و متاسفانه این کاهش ها بصورت کاملا سلیقه ای انجام شده است.

نماینده قم در مجلس اظهار داشت: بودجه برخی موسسات فرهنگی قم همچون موسسه حضرت امام خمینی (ره) 100درصد کاهش یافته است، همچنین بودجه حوزه علیمه قم که آیت‌الله اعرافی مدیر آن است نیز با 31درصد کاهش همراه بوده است و این در حالی صورت میگیرد که بودجه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم که برادر رئیس‌دفتر رئیس جمهور (جناب واعظی) مدیریت آن را به عهده دارد 12درصد افزایش داشته است.

احمد امیرآبادی همچنین لیست برخی از موسسات فرهنگی که بعد از حذف جدول 17، از دولت بودجه دریافت کرده بودند را در صفحه مجازی خود منتشر کرد که به شرح زیر است:

 

 

 

 

 

 

 

 *امیرعاطفی پور

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com