کد خبر ۶۹۳۱۱ انتشار : ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵

دانش آموزان قم در مقابل آسیب‌های اجتماعی مصون‌سازی شوند

استاندار قم گفت: مصون‌سازی دانش آموزان نسبت به آسیب‌های اجتماعی و مهارت و آشنایی کامل نوجوانان نسبت به معضلات و آسیب‌های موجود در جامعه برای تربیتی نسلی مفید و آینده‌ساز احتیاج غیرقابل‌انکاری است.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مختصات آموزش‌وپرورش با توجه به اینکه نظام یاد دهنده و یادگیرنده است باید رعایت شده و تحول‌آفرینی در سرلوحه فعالیت‌های موجود قرار بگیرد.

وی افزود: آموزش‌وپرورش در مسئله جامعه‌پذیری نقش اصلی را بازی می‌کند، مسئولان و مدیران آموزش‌وپرورش قم باید دانش آموزان را به‌درستی نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا کنند.

استاندار قم گفت: برای برگزاری باشکوه جشن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی دبیرخانه‌ای تشکیل‌شده که لازم است تا آموزش‌وپرورش قم نیز در آن حضوری فعال و مشارکتی پویا داشته باشد، تحول‌آفرینی نیاز امروز آموزش‌وپرورش است.

سرمست با اشاره به رسالت مهم آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش باید یک گام از سایر سازمان‌های دلتی جلوتر باشد تا بتواند انسان‌هایی را تربیت کند که مناسب و همراه با نیازهای روز جامعه باشند، سیاست‌گذاری آموزش‌وپرورش باید بر مبنای تربیت افرادی مفید و متناسب با نیازهای جامعه معطوف شود.

چهارمین جشنواره تولیدات رسانه ابوذر قم برگزار می‌شودچرا طرح «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در قم عملیاتی نشد؟اجرای طرح تبلیغی تربیت محور در مدارس قم؛ نیاز امروز با رویکرد آینده‌نگری

وی اضافه کرد: مصون‌سازی دانش آموزان نسبت به آسیب‌های اجتماعی و مهارت و آشنایی کامل نوجوانان نسبت به معضلات و آسیب‌های موجود در جامعه برای تربیتی نسلی مفید و آینده‌ساز احتیاج غیرقابل‌انکاری است.

استاندار قم ادامه داد: سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش مسئله گزافی نیست چراکه این نهاد در مسئله جامعه‌پذیری و تربیت نسل آینده بیشترین نقش را بر عهده دارد، خروجی آینده آموزش‌وپرورش نسل آینده کشور را تشکیل خواهد داد.

سرمست با اشاره به ثمرات سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش ابراز کرد: کشورهایی که در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند مسیر توسعه و پیشرفت را زودتر و بیشتر از کشورهای غافل طی کرده و به توفیقات چشمگیری دست پیداکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری‌های آموزش‌وپرورش باید باقدرت بیشتری دنبال شود، تمام دستگاه‌های استانی موظف هستند تا برای بالندگی و اجرای مصوبات و سیاست‌های آموزش‌وپرورش همکاری و تعاملات لازم را به خرج دهند.

سرمست تأکید کرد: ایجاد روحیه پرسشگری، پاسخگویی و مشارکت‌پذیری باید در سطح مدارس استان قم تقویت و توسعه پیدا کند، عدم مشارکت دانش آموزان در مسئله آموزش و تربیت می‌تواند بزرگ‌ترین آسیب این بخش در قم شود.

استاندار قم گفت: با توجه به این در فصل سرد سال قرار داریم باید نیازهای گرمایشی و کمبودهای احتمالی را رفع کرد، برای بهبود فعالیت‌های این نهاد باید پیش‌بینی‌های لازم از قبل سنجیده و بررسی شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com