کد خبر ۶۹۳۶۸ انتشار : ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۰
معاون فنی و عمرانی شهردار قم عنوان کرد؛

استفاده از منابع داخلی برای تجهیز متروی قم

معاون فنی و عمرانی شهردار قم گفت:برای تجهیز متروی قم تا جایی که امکان دارد سعی داریم از منابع شرکت های داخلی استفاده کنیم.

استفاده از منابع داخلی برای تجهیز متروی قمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،قاری قرآن،معاون فنی و عمرانی شهردار قم  با اشاره به اینکه مشکل اصلی متروی قم تامین تجهیزات و متروسیستم است،گفت: تا جایی که امکان دارد سعی داریم از منابع داخلی استفاده کنیم و هستند شرکت‌هایی که بتوانند بخشی از امکانات را با استفاده از تجربیات خارجی تولید کنند، بخشی از این تجهیزات نیز که امکان تولید داخلی ندارد،مجبور به مراجعه به شرکت‌های خارجی هستیم.

وی افزود: تجهیزات عمدتا به شرکت‌های خارجی وابسته هستند؛ شرکت‌های اروپایی در بخش متروسیستم اولویت بودند، اما با اتفاقاتی که امسال رخ داد کلا ارتباط با شرکت‌های مربوطه قطع شده و مجبور شدیم به دو سناریو دیگر برگردیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم  با بیان اینکه فاز نخست مترو قم ۶ ایستگاه دارد که حدود ۵٫۲ کیلومتر طول با احتساب دپو دارد، اظهار کرد: این بخش خط اول مترو از ایستگاه قلعه کامکار تا میدان مطهری پیش‌بینی شده است و کارگاه‌های ساختمانی ایستگاه‌های آن فعال است.

قاری قرآن با تاکید بر اینکه بخش ساختمانی طبق زمان‌بندی پیش می‌رود، تصریح کرد: در این بخش پیشرفت فیزیکی حدود ۶۵ درصد است که بخشی از ایستگاه‌ها بیشتر و بخشی پیشرفت کمتری دارند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com