کد خبر ۶۹۷۷۰ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه بازدید از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک شکوهیه قم:

4 هزار و 100 شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعال است

سورنا ستاری 4 هزار و 100 شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعال است که با وجود عدم همکاری ها به فعالیت ادامه داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سورنا ستاری صبح امروز در حاشیه بازدید از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک شکوهیه قم و رونمایی از محصولات فناورانه شرکت های پارک علم و فناوری استان و در جمع خبرنگاران با تاکید بر حمایت از این شرکت ها عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان تلاشی ارزنده از سوی جوانان در محیط کسب و کار جدید است.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: 4 هزار و 100 شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعال است که با وجود عدم همکاری ها به فعالیت ادامه داده اند.

وی اظهار کرد: تاسیس شرکت های بنیان رویکردی مهم از طرف جوانان است که به تازگی شروع شده و با سرمایه گذاری های لازم یک نسل جدیدی از کارآفرینان به اقتصاد ما تزریق می شوند تا مسیر رشد و شکوفایی را برای آینده کشور رقم بپیمایند.

 

ستاری خاطرنشان کرد: حمایت‌های زیادی از شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور انجام می شود که در این ارتباط 140 نوع خدمت حمایتی از طرف از شرکت های دانش بنیان داریم تا یک اکوسیستم و فرآیندی جدید توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: فروش شرکت های دانش بنیان در سال گذشته بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان بوده است و امسال برآورد می شود این میزان به چند برابر برسد.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: جوانانی که به سمت تاسیس این نوع شرکت ها می روند یک تغییر مهم ایجاد کرده اند ما نیز نگاهی ویژه به آن ها داریم که صنعت سنتی تفاوت دارد.

وی بیان کرد: مشکلات شرکت های دانش بنیان از سوی فعالان مطرح می شود و تمهیداتی ویژه در رفع این مشکلات اتخاذ شده است و سال گذشته بحث های مالیاتی و بیمه آن ها از طریق کانال مستقلی پیگیری شد.

 

ستاری عنوان کرد: در فعالیت شرکت های دانش بنیان با جوان هایی مواجه هستیم که در این کارزار مشکلات اقتصادی به معنای واقعی می جنگند ما نیز باید توانمندی های آن ها را باور کنیم.

وی اظهار کرد: در استان قم 80 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و این جدا از ظرفیت موجود در حوزه های علمیه است این ظرفیت مهم در توسعه اقتصاد دانش بنیان بسیار اثر گذار است.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: هر استانی دارای مشکلات منطقه ای ویژه ای در ارتباط با فعالیت شرکت های دانش بنیان است که این دغدغه ها باید رفع شود.

وی متذکر شد: این فرهنگ عمومی در استان قم باید حاکم شود که به جوانان اهمیت بدهیم و بر روی توانمندی های آن ها سرمایه گذاری کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com