کد خبر ۶۹۸۱۱ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

۶ سینما طی سال آینده در قم به بهره‌برداری می‌رسد/قم پایتخت نسخ و ثلث کشور است

سینما آفتاب، سینما استقلال، سینما آوینه و سینمای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان سینماهایی است که بر اساس برنامه‌ریزی مقرر شده که تا پایان سال به بهره‌برداری برسد که از این شمار تاکنون سینمای آوینه به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری که شامگاه سه‌شنبه در حاشیه نمایشگاه شکوه انقلاب برگزار شد؛ با اشاره به اینکه دشمن در طول چهار دهه گذشته تلاش کرد به هر طریقی از پیشرفت این کشور جلوگیری کنند ولی خون‌های فراوانی برای این انقلاب ریخته شد تا درخت انقلاب به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، حضور پرقدرت زنان در جامعه است، تصریح کرد: امروز شاهد حضور پرقدرت نرگس آبیار در تولید فیلم «وقتی که ماه کامل شد» در جشنواره فیلم فجر هستیم که نشان می‌دهد  انقلاب توانسته به رویش‌های خوبی برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت نخستین سالن نمایش تخصصی و استاندارد تئاتر در قم خبر داد و بیان کرد: این اتفاق می‌تواند موجب رشد هنرهای نمایشی در استان قم شود.

وی با بیان اینکه قم در زمینه‌های شعر، خوشنویسی، قرآن، چاپ کتاب و شمار مطبوعات از قوی‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود، گفت: قم با ۲۸۰ موسسه فرهنگی و هنری و ۱۱۰ موسسه قرآنی از استان‌های پیشرو فرهنگی محسوب می‌شود.

 

قم پایتخت نسخ و ثلث کشور است

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه قم پایتخت نسخ و ثلث کشور است، تصریح کرد: قم در زمینه نشر کتب دینی در رتبه نخست قرار دارد و در زمینه فروش بلیط سینمایی از پنج استان اول کشور است.

وی به آخرین آمار شرکت کنندگان در آزمون قرآن و عترت اشاره و بیان کرد: بر اساس آمارها ۱۰ هزار و ۱۵۰ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که این رقم نسبت به دو سال گذشته دو برابر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه از بهره‌برداری از چهار سینما تا پایان سال خبر داد و گفت: سینما آفتاب، سینما استقلال، سینما آوینه و سینمای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان سینماهایی است که بر اساس برنامه‌ریزی مقرر شده که تا پایان سال به بهره‌برداری برسد که از این شمار تاکنون سینمای آوینه به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: ۶ سینمای دیگر نیز تا پایان سال ۹۸ در قم به بهره‌برداری می‌رسد که با افزوده شدن این تعداد سینماها به ظرفیت فعلی، تعداد صندلی‌های سینمایی استان نسبت به سال ۹۷ با افزایش ۱۰۰ درصدی مواجه خواهد شد.

حسینی کاشانی در بخش پایانی سخنان خویش از تولید فیلم سینمایی امام‌زاده موسی مبرقع(ع) در قم خبر داد و خاطرنشان کرد: عوامل این فیلم سینمایی همه از هنرمندان استان قم هستند و در حال حاضر در مرحله پیش تولید قرار دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com