کد خبر ۶۹۸۶۴ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۸
وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از نمایشگاه شکوه چهل ساله در قم:

تلاش برای افتتاح بیمارستان هزارتخت‌خوابی شهر قم در سال آینده

وزیر بهداشت عنوان کرد: بیمارستان هزار تخت خوابی در شهر قم که حدود 20 درصد افزایش یافته را در سال آینده با سرعت عمل بیشتر برآنیم که به مرحله افتتاح بر‌سانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از نمایشگاه شکوه چهل ساله در قم، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در عرصه بهداشت و سلامت بیشترین دستاوردها را نسبت به سایر نهادها داشتیم؛ هر هزار تولد زنده حدود 130 نوزاد به یک ماهگی و 120نفر به یک سالگی نمی‌رسیدند و از هر 100هزار زایمان حدود 250 تا به علت عوارض بارداری و زایمان تلف می‌شدند.

 
وی افزود: حدود 14 هزار و 700 پزشک داخلی و خارجی و 8 دانشکده پزشکی داشتیم اما امروزه همه مرگ و میرها در زمنیه زایمان و تولد به لطف تلاش مسئولان در 40 سال انقلاب به کمتر از 0.1 و زیرساخت‌ها به بیش از 10 برابر رسیده‌است.
 
 
وزیر بهداشت قم اظهار کرد: امروز در منطقه از نظر زیرساخت‌های موردنیاز برای نظام سلامت، کاهش آمار مرگ و میر و تهدیدات نظام سلامت جزء بهترین کشورها قرار داریم.
 
نمکی عنوان کرد: بیمارستان هزار تخت خوابی در شهر قم که حدود 20 درصد افزایش یافته را در سال آینده با سرعت عمل بیشتر برآنیم که به مرحله افتتاح بر‌سانیم.
 
وی روند کلی نمایشگاه 40 ساله انقلاب اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در 40 سالگی انقلاب شور و نشاط و فعالیت‌های  رو به رشد را در مردم مشاهده می‌کنیم و 40سالگی انقلاب را به کوری چشم کسانی که فکر می‌کردند این سفره جمع می‌شود جشن می‌گیریم و هرسال انقلاب را شکوفاتر مشاهده خواهیم کرد.
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com