کد خبر ۶۹۹۱۳ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۳
امام جمعه قم:

ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن به شبکه عنکبوتی معاند انقلاب اسلامی پاسخی کوبنده خواهند داد

دشمنان امروز نظاره گر ما هستند تا ببینند تحریم ها چه تاثیری داشته است و در این شرایط باید مسؤولان با نگاه به درون و به ویژه جوانان مستعد کاری کنند که دشمنان آرزوی زمین گیر کردن ملت ایران را به گور ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به پیمان شکنی منافقان در عهد با پیامبر گرامی اسلام اظهار کرد: همانگونه که شاهد نقض عهد آمریکایی‌ها در برجام بودیم به التزام اروپایی ها نیز در پایبندی به برجام اطمینان نداریم.

وی در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در چهل سالگی انقلاب شاهد هستیم که پیام و شعارهای انقلاب از سطح مرزهای کشور فراتر رفته و رنگ و بوی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به خود گرفته است.

 

امام جمعه قم با بیان اینکه با عنایت خداوند متعال و صبر و استقامت مردم شاهد هستیم که انقلاب اسلامی به چهل سالگی رسیده و دشمنان با وجود همه توطئه افکنی های پیچیده و جنگ های سخت و نرم نتوانستند به اهداف خود دست یابند، گفت: ملت با حضور گسترده در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن به شبکه عنکبوتی و معاند انقلاب اسلامی پاسخی کوبنده خواهند داد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حرکتی جدید در مسیر احیای تمدن نوین اسلام بود، افزود: حضور ملت در 22 بهمن واجبی عینی و یک عمل ضروری سیاسی است و ملت با حضور یکپارچه و گسترده خود پاسخی قاطع به یاوه گویان داده و همچنین با آرمان‌های امام تجدید میثاق کرده و با رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت می‌کنند.

 

سعیدی با اشاره به اینکه دشمنان به شهر قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) چشم طمع دوخته اند گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم در 19 دی ماه و هشدار ایشان مبنی بر تلاش ها برای کمرنگ کردن فضای انقلابی در قم، حفظ چهره شهر مقدس قم ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مردم قم مصمم هستند که بدون وابستگی به هیچ جریانی در این میعادگاه جمعه در قول و عمل فریاد لبیک یا خامنه ای برآورند، اظهار کرد: این شعار با رعایت اولویت‌ها و فعال کردن مراکز تاثیرگذاری مثل مساجد، محلات، مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف و بازاریان است و باید پاسخ مناسب و معقولی به مطالبه رهبر انقلاب و مراجع تقلید داده شود.

 

امام جمعه قم با بیان اینکه وضعیت زنان در جامعه شاخص مهمی برای تشخیص سلامت و یا انحطاط جامعه است افزود: دشمنان اسلام و نظام برای بهم ریختن وضع جامعه، زنان و دختران را هدف قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه از همین رو است که مراجع تقلید نسبت به مسئله عفاف و حجاب دغدغه دارند افزود: ما در رعایت احکام دین خود قاطع و مصمم هستیم و باید به این دین و احکام احترام بگذاریم.

 

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه دشمنان پس از شکست در جنگ سخت برای براندازی نظام نقشه‌های دیگری کشیده و زنان و بانوان را هدف قرار داده و فرهنگ فاسد غربی خود را تبلیغ می کند، گفت: به ابتذال کشیدن زنان و گسترش مشروبات و مواد مخدر علاوه بر آسیب های خود، اعتقاد جامعه و جوانان را از بین می‌برد و تاکید متدینین برای حفظ عفاف و حجاب به دلیل خطری است که کیان جامعه اسلامی را هدف قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: بانوان ساکن در شهر قم و مسافران و زائران به حرمت حرم حضرت معصومه(س) باید عفاف و حجاب خود را بیش از شهرهای دیگر رعایت کنند.

 

امام جمعه قم با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند افزود: مردم قم وظیفه دارند که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت و مردم دست از تلاش و سازندگی برنداشته اند، گفت: دشمنان امروز نظاره گر ما هستند تا ببینند تحریم ها چه تاثیری داشته است و در این شرایط باید متولیان امور تلاش خود را مضاعف کرده ومسؤولان با نگاه به درون و به ویژه جوانان مستعد کاری کنند که دشمنان آرزوی زمین گیر کردن ملت ایران را به گور ببرند.

سعیدی گفت: از رسانه ملی که پیشرفت های کشور در این چهل سال انقلاب را با روش مقایسه ای به تصویر می کشد تقدیر می‌کنیم.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله تبریزی به دلیل احیای فاطمیه گفت: از مراجع عظام تقلیدی که نسبت به احیا فاطمیه اهتمام دارند تقدیر می‌کنیم.

وی با تقدیر از اقدامات شهرداری قم در زمینه همراه کردن فجر انقلاب با فجر فاطمی افزود: جامعه هرچه رنگ فاطمی به خود بگیرد کید و مکر دشمنان، شیاطین و بدخواهان به خودشان بر می گردد و نقشه‌های ایشان نقش 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com