کد خبر ۶۹۹۹۳ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۰
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:

نفوذ و ایجاد فتنه های جدید؛ حربه تازه دشمن است

حجت الاسلام سعیدی در جمع راهپیمایان روز 22 بهمن شهر قم، تحریم، عملیات روانی و تحریک گسل های نارضایتی را از حربه های دشمن برای ایجاد فتنه های جدید دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی امروز و در جمع مردم قم که در راهپیمایی 22 بهمن ماه شرکت کرده بودند افزود: دشمن به دنبال این بود که فتنه ای را در سال 97 و علیه ملت ایران سامان دهد که با عنایت الهی موفق نشد؛ اما ممکن است آن را به سال 98 منتقل کند.

 

سند امنیت ملی 25 ساله آمریکا چه می گوید؟

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه و با اشاره به سند امنیت ملی 25 ساله آمریکا که در سال 2000 و یا حتی قبل تر از آن تنظیم شد گفت: این سند چنین بیان می دارد که آمریکا باید تا سال 2025 به حاکمیت کره زمین دست پیدا کند؛ وگرنه فروپاشی خودش آغاز می شود.

وی ادامه داد: آمریکا در این زمینه اهدافی هم برای خود تصویر کرد که گسترش آزادی و امنیت برای اتباع آمریکا و تضعیف و خنثی سازی نیروهایی که آنان به عنوان نیروهای بی ثبات ساز جهانی می شناسند از آن جمله است؛ در عین حال که یکی از این اهداف به طور مشخص ایران را هدف قرار می دهد و به دنبال ایجاد تغییر در ایران است.

 

بوش و حضور مستقیم نظامی در منطقه

حجت الاسلام سعیدی اضافه کرد: از این 25 سال، 18 سال را پشت سر گذاشته ایم و آمریکا در این مدت، سه رئیس جمهور را به خود دیده است که نخستین رئیس جمهور یعنی بوش برای تحقق این اهداف به حضور مستقیم نظامی در منطقه غرب آسیا روی آورد و به دنبال آن بود تا با دولت سازی و نهادسازی در عراق و افغانستان، ایران را از دو طرف محاصره کند و با ایجاد پایگاه های خود در این دو کشور، به مهار قدرت ایران بپردازد که البته توفیقی نداشت.

 

اوباما و تلاش برای کنترل و کاهش قدرت هسته ای ایران

وی افزود: پس از آن نوبت اوباما فرا رسید که در آن زمان، برخی هم در داخل کشور، ضرورت مذاکره با غرب را یادآور می شدند. اوباما البته می گفت که  ایران نباید قدرت هسته ای و قدرت منطقه ای باشد و همچنین از حماس و حزب الله حمایت نکند و در عین حال در خاورمیانه بزرگ هم نقشی نداشته باشد. به نظر می رسد اوباما توانست قدرت هسته ای ایران را در راستای منافع آمریکا حل و همزمان پروژه نفوذ را هم پیگیری کند.

 

ترامپ و تمرکز بر تضعیف عناصر قدرت ایران

حجت الاسلام سعیدی در ادامه به اصول حاکم بر دکترین ترامپ پرداخت و گفت:ترامپ بر این باور بوده و هست که برای مقابه با ایران، حتما و حتما باید  عناصر قدرت ایران را از او گرفت؛ و الا کاری نمی شود کرد. او این عناصر قدرت را در انسجام ملی ایران تحت رهبری رهبر معظم انقلاب می بیند.

وی اضافه کرد: ترامپ دومین عنصر قدرت ایران را، قدرت منطقه ای و عمق استراتژیک ایران و نفوذ معنوی کشورمان در مناطقی مانند لبنان و عراق و سوریه و یمن و مانند آن می بیند و به همین دلیل پس از برجام به دنبال آن بود تا با برجام های بعدی، این عنصر قدرت را کنترل کند و کاهش دهد.

سعیدی ادامه داد: سومین و چهارمین عنصر قدرت ایران از نظر ترامپ، قدرت دفاعی و همچنی قدرت انرژی نفت و گاز است و از این رو آنان به دنبال تجریم های شدید هستند تا ما از آرمان هایمان دست برداریم؛ در حالی که این آرزو را به گور خواهند برد.

 

نفوذ و ایجاد فتنه های جدید؛ حربه تازه دشمن است

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه با بیان این که آمریکا بدون تکیه بر داخل ایران نمی تواند کاری انجام دهد و قطعا به دنبال نفوذ و فتنه جدید خواهد بود خاطرنشان کرد: همان گونه که جنگ سخت و جنگ نرم داریم؛ فتنه سخت و فتنه نرم هم داریم که فتنه سخت، اردوکشی خیابانی و اغتشاش را دنبال می کند؛ اما فتنه نرم با دل ها و جان ها سر و کار دارد؛ مانند سامری که با فتنه نرم تلاش کرد تا تغییری بنیادین در بنی اسرائیل ایجاد کند.

وی افزود: فتنه نرم مقدمه فتنه سخت است؛ در عین حال که فتنه نرم با خارج از مرزها بده بستان دارد. از این رو می توان گفت که فتنه احتمالی 98 نقطه تلاقی تلاش معارض خارجی با جریان داخلی است.

سعیدی در ادامه مجلس و دولت را به کاهش فشارهای اقتصادی وارد بر معیشت مردم توصیه و اضافه کرد: متأسفانه برخی در این شرایط و در داخل کشور به دنبال زمینه سازی برای عقب نشینی و مشروعیت سازی در این زمینه هستند. اینان دشمن هراسی می کنند و چنین تبلیغ می کنند که اگر با دشمن مذاکره نکنیم، جنگ خواهد شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا همچنین گفت: امروز نه قدرت ما به دشمن جرأت جنگ می دهد و نه اینکه خود دشمن با وجود انواع مشکلات و بدهی های خود، این توان را دارد که وارد جنگ شود.

سعیدی همچنین قم و مردم قم را پیشتازان عرصه بصیرت خواند و گفت: قم می تواند در این زمینه آگاه سازی کند و نگذارد تا عده ای در داخل کشور،  عقب نشینی را ضرورت سازی کنند و آن را مشروع جلوه دهند.

وی در ادامه یاد شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: ما پنج هدف را در سوریه دنبال می کردیم که حفظ استقلال سوریه در برابر تلاش دشمن برای تجزیه کردن آن، نخستین هدف بود. همچنین حفظ سوریه در حلقه مقاومت و حفظ شخص بشار اسد، در کنار دفاع از حریم اهل بیت (ع) و دفع شر شرورترین جریان تاریخ، دیگر اهداف ما از حضور در سوریه بود.

سعیدی تصریح کرد: ملت ایران فراموش نخواهند کرد که اگر سوریه و عراق سقوط می کرد و داعش به مرزهای ما می رسید؛ معلوم نبود چه بلایی سر ایران می آمد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com