کد خبر ۷۰۱۴۵ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۰
آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم:

فرهنگ جهادی با همت بلند ملت و مسئولان معجزه می‌آفریند

امام جمعه قم گفت: فرهنگ جهادی با همت بلند ملت و مسئولان می‌تواند معجزه بیافریند، اقتصاد مقاومتی برخاسته از فرهنگ جهادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: تمام مسئولان و نهادهای، علمی، اجتماعی، خدماتی و قوای سه‌گانه از امروز در آغاز دومین گام انقلاب رسالتی سنگین‌تر دارند و وظیفه آنها در منشور و بیان رهبر معظم انقلاب تصویر شده است، بدانیم که وظیفه ما بسیار خطیر است.



وی ابراز داشت: انتظار از حوزه، ملت ایران و مسئولان و جوانان این است که این منشور و بیان راهبردی، حرکت‌آفرین و جامع را در دستور کار خود قرار دهند و همه باید این بیانیه را مطالعه دقیق کرده و بر مبنای آن فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی کنند.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از رسا، مدیر حوزه‌های علمیه با ‌اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر وجود فرهنگ انقلابی و جهادی در همه عرصه‌ها خاطرنشان کرد: فرهنگ جهادی با همت بلند ملت و مسئولان می‌تواند معجزه بیافریند، اقتصاد مقاومتی برخاسته از فرهنگ جهادی است.



آیت‌الله اعرافی گفت: روح انقلابی در روابط بین‌الملل می‌تواند عزت‌آفرین باشد، امروز مسئولان، دولت، دستگاه دیپلماسی و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بدانند که در قضایای مختلف باید بر مبانی انقلاب تکیه کنیم و از عربده دشمنان و تهدید آنها نهراسیم، اگر می‌خواهیم سندی را امضا کنیم، باید تمام جوانب آن را بسنجیم و اگر می‌بینیم برای انقلاب و دوستان ما مخاطراتی ایجاد می‌کند، باید محکم و قاطع ایستاده و از هیچ چیز نترسیم، این انتظاری است که 22 بهمن ایجاد کرده و ملت و دولت باید پای آرمان‌های اسلام و انقلاب بایستند.



وی تصریح کرد: ما به عنوان قم و حوزه علمیه آمادگی خود را برای تحقق محورهای گام دوم انقلاب اعلام می‌کنیم، نسل جوان ما در کشور مخاطب اول رهبر معظم انقلاب هستند و ایشان بارها مسائل و حل مشکلات را به نسل جوان باز گردانده‌اند، در این بیان مهم ما به عنوان حوزه آمادگی خود را اعلام می‌کنیم و نهادهای حوزوی، دانشگاه و آموزش و پرورش باید پای کار بیایند تا این محورهای بلند آینده کشور را بسازد.



امام جمعه قم گفت: مسئولان در عرصه‌های داخلی و خارجی به ویژه در زمینه اقتصادی باید محکم‌تر و جهادی‌تر عمل کنند، ملت ایران شایسته این نیست که با این حجم گرانی‌ها مواجه شود و برای گوشت و مواد اولیه غذایی دچار تنگنا و سختی‌ها باشد، حرکت جهادی و انقلابی مسئولان باید زندگی مردم را راحت‌تر کند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com