کد خبر ۷۰۱۴۶ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۷

برگزاري سومين روز تحصن دانشجویان و مردم در مخالفت با لوایح FATF

دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم در تهران و شهرهای مختلف کشور برای سومین روز متوالی در مخالفت با تصویب لوایح FATF در مساجد شهرهای مختلف تحصن کرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه 598 به نقل از فارس، تحصن دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم در تهران و شهرهای مختلف کشور که از روز چهارشنبه در مخالفت با تصویب لوایح FATF آغاز شده، امروز هم همچنان ادامه دارد.

* تحصن دانشجویان، طلاب و مردم در تهران

برهمین اساس دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم تهران امروز هم (  جمعه 26  بهمن) برای سومین روز متوالی در مسجد امام خمینیِ بازار بزرگ تهران واقع در خیابان پانزده خرداد، شرق خیابان ناصرخسرو به تحصن خود ادامه می دهند.

عصر امروز حمید رسایی نماینده سابق مجلس، پدر شهید احمدی روشن و محمد صادق شهبازی، دبیر اسبق جنبش عدالت‌خواه دانشجویی هم در بین متحصنین مسجد امام بازار بزرگ تهران حضور یافتند.

متحصنین در تهران روز گذشته با امضای طوماری مخالفت خود را با تصویب لوایح FATF اعلام کردند.

* آیت الله قائم مقامی:  ایران FATf را هم قبول هم کند از لیست سیاه بانکی بیرون نمی آید

آیت الله قائم مقامی استاد حوزه و دانشگاه هم  در جمع دانشجویان و مردم متحصن حضور یافت و طی سخنانی گفت: تنها ضامن جمهوری واقعی ولایت است.اگر ولایت نباشد،جمهوری از یین می رود.

وی افزود: جریان کشور باید دست انقلابیون بماند و سفت و محکم باید پای آن ها بایستیم.

آیت الله قائم مقامی تاکید کرد: آمده اند که قضیه جام زهر را، با وضعیت کنونی خصوصا با این وضعیت اقتصادی تکرار بکنند. مثل برجام و ادامه آن که همان لوایح استعماری است. باید حالت صدای مخالف و مطالبه گری و نقد و را داشته باشیم. ولی در کنار آن حرف افراد موافق این موضوع را هم بشنویم و اینگونه افراد را هم بیاوریم و با آن ها صحبت بکنیم.

وی گفت:  اگر ایران FATf را هم قبول بکند، از لیست سیاه بانکی بیرون نمی آید.این را صراحتا مقامات آمریکایی گفته اند.

قاضی‌زاده‌هاشمی: می‌خواهند ناکارآمدی خود را گردن مجمع تشخیص بیندازند/ بگذارید مجمع در فضایی شفاف درباره FATF تصمیم بگیرد

امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس روز گذشته با حضور در جمع متحصنین تهرانی ضمن انتقاد از اعمال فشار به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب لوایح FATF گفت: چرا عده‌ای برای تصویب این لوایح به مجمع فشار می‌آورند؟ اگر راست می‌گویند اجازه بدهند مجمع در یک فضای روشن و شفاف تصمیم بگیرد.

* دهقان:ایران به‌دلیل داشتن ظرفیت‌های فراوان می‌تواند به راحتی از تحریم‌ها عبور کند

محمد دهقان نماینده مجلس شورای اسلامی هم در این جمع با اشاره به بی‌اثر بودن تحریم‌ها علیه کشورمان گفت: ایران به دلیل ظرفیت‌های داخلی و ظرفیت‌های فراوان دیگری که دارد می‌تواند به راحتی از تحریم‌ها عبور کند.

توکلی:همه قبول دارند پالرمو و CFT با استقلال ما سازگار نیست/به fatf هم بپیوندیم مشکلات حل نخواهد شد

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامهم گفت: اگر ما به fatf هم بپیوندیم مشکلات حل نخواهد شد چون ریشه مشکلات داخلی است، اصلا خودشان هم می گویند معلوم نیست با این کار وضعیت بهتر شود.

 

 توکلی قول داد تا طوماری که توسط دانشجویان و مردم به امضا رسیده را در راهروی مجمع آویزان کند.

* تحصن دانشجویان، طلاب و مردم در قم

دانشجویان، طلاب و مردم قم هم در هیمن راستا تحصن خود را در مدرسه فیضیه قم برگزار کردند.

متحصنین در قم هم روز گذشته با انشتار بیانیه از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند تا به لوایح FATF  رای منفی بدهند.

*  تحصن دانشجویان، طلاب و مردم در بابل

در بابل هم این تحصن از عصر امروز ( 25 بهمن) در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در حد فاصل کاگر تا کشوری در حال برگزاری است.

حجت الاسلام روحانی امام جمعه بابل و حجت الاسلام بابائیان امام جمعه امیرکلا نیز با حضور در جمع متحصنین اعتراض خود را به تصویب این لوایح نشان دادند.

* تحصن دانشجویان، طلاب و مردم در همدان

دانشجویان، طلاب و مردم همدان هم در همین رابطه در مسجد جامع همدان تجمع کردند.

* تحصن دانشجویان، طلاب و مردم در زنجان

دانشجویان و مردم انقلابی زنجان هم از عصر روز گذشته با برگزاری گردهمایی « چالش عزت» مخالفت خود را با تصویب CFT  و پالرمو اعلام کرده و متحصن شده اند.

* تحصن دانشجویان، طلاب و مردم در گیلان/ درخواست  ۱۷۴۸ نفر از دانشجویان از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام

دانشجویان انقلابی و اقشار مختلف مردم و طلاب گیلان هم در اعتراض به تصویب لوایح FATF از ساعت 16 روز گذشته در گلزار شهدای رشت تحصن کردند، این تحصن با سخنرانی محمد صادق شهبازی همراه بود.

 

همچنین ۱۷۴۸ نفر از دانشجویان گیلان با امضای طوماری از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند تا از تصویب پالرمو و CFT خودداری کنند.

* تحصن دانشجویان، طلاب و مردم در استان مرکزی

دانشجویان و مردم استان مرکزی نیز برای تصویب نشدن لوایح استعماری FATF امشب در مسجد ۱۴ معصوم اراک تجمع کردند.

دانشجویان و مردم اراک با اجتماع در این مسجد از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند پازل اقتصادی-امنیتی دشمن را در کشور با این قرارداد‌های استعماری تکمیل نکنند.

* تجمع دانشجویان، طلاب و مردم در سبزوار

تجمع دانشجویان و طلاب انقلابی سبزوار بر علیه لوایح مرتبط با FATF هم امروز بعد از نماز جمعه و در مقابل مصلای این شهر برگزار شد.

* تحصن دانشجویان، طلاب و مردم در کهگیلویه و بویراحمد

دانشجویان و مردم انقلابی کهگیلویه و بویراحمد هم در مسجد ابوالفضل(ع) یاسوج واقع در خیابان ارتش گلستان 5 تحصن کردند.

 

این دانشجویان همچنین امروز با قرائت بیانیه‌ای از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند که به تصویب پالرمو و CFT  رای ندهند.

* راهپیمایی و تجمع دانشجویان، طلاب و مردم در مشهد

راهپیمایی و تجمع دانشجویان، طلاب و مردم مشهد هم از ساعت 18:30 دیروز در مهدیه مشهد واقع در بلوار امام رضا (ع) برگزار می شود.

* راهپیمایی و تجمع دانشجویان، طلاب و مردم در خرم آباد

* دانشجویان، طلاب و مردم انقلاب در خرم آباد هم از ساعت 19 روز گذشته در حسینه حبیب ابن مظاهر تحصن کرده اند، در این تحصن  عباس گودرزی نماینده مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد.

*  تصویب لوایح استعماری کشور را زیر سلطه بیگانگان خواهد برد

ظهر امروز و پس از برگزاری نماز جمعه، جمع کثیری از دانشجویان، طلاب و اقشار مردم بجنورد در خصوص لوایح استعماری fatf تجمع کردند.

 

در این تجمع مردم از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند از رای دادن به این لوایح خودداری کند تا فرصتی برای دشمنی دشمنان در کشور ایجاد نشود.

در حاشیه این تجمع، دانشجویان از برگزاری تحصن در دانشگاه آزاد بجنورد خبر دادند.

* امضای طومار 7 متری در اعتراض به تصویب لوایح FATF

همزمان با نماز عبادی سیاسی جمعه امروز، دانشجویان و مردم تبریز با امضای طومار 7متری اعتراض خود را به تصویب لوایح fatf اعلام کردند.

 

این طومار که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی تبریز آماده شده بود به امضای دانشجویان و اقشار مختلف مردم رسید.

*  رونمایی دانشجویان یزد از طومار ۳۶ متری در مخالفت با لوایح استعماری fatf 

در نماز جمعه امروز یزد هم دانشجویان از یک طومار 36 متری که در مخالفت با لوایح  FATF امضا شده بود رونمایی کردند.

 

در این مراسم غفوری، استاد علوم سیاسی دانشگاه سراسری یزدو محمد مهدی استاد حقوق دانشگاه میبد به تشریح ابعاد منفی این قرارداد پرداختند.

* درخواست  مردم و دانشجویان اسلام آباد از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای عدم تصویب پالرمو و CFT

جمعی از مردم و دانشجویان اسلام آباد غرب هم امروز با امضای طوماری از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند تا از تصویب پالرمو و CFT که ضررهای فراوانی دارند، خودداری کنند.


برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com