کد خبر ۷۰۲۰۷ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۵
در نشست خبری با معاونت فرهنگی دادگستری قم مطرح شد:

ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در قم برگزار می‌شود

این مسابقات در روزهای 1 و 2 اسفند با حضور 250 نفر از برگزیدگان 6رشته از 31 استان در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) واقع در خیابان معلم شهر مقدس قم برگزار می شود.

 گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبدالمجید یزدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه که در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: معاونت فرهنگی قوه قضاییه قم در 31 شعبه دادگستری استان مشغول به کار بوده که مأموریت اصلی این معاونت مدیریت فرهنگی، نهادینه‌سازی فرهنگ میان کارکنان قضایی و افراد مرتبط با این دستگاه است.

وی با تشریح رسالت این نهاد، مسئولیت اصلی معاونت فرهنگی قوه قضاییه را مدیریت و نهادینه سازی فرهنگ قرآنی بین کارکنان و خانواده های آنها و افرادی که درجامعه به نوعی با قوه قضاییه مرتبط هستند؛ توصیف کرد.

ایشان ارتقای معرفت دینی، بهداشت روحی، اخلاق حرفه ای و افزایش عمومی به قوه قضاییه را از اهداف معاونت فرهنگی این قوه برشمرد و افزود: راه رسیدن به همه این اهداف در پرتو یک اصل است و آن اصل در مسیر قرآن کریم بودن است.

 
معاون فرهنگی و اجتماعی دادگستری قم با برشمردن وظایف مسلمانان در برابر قرآن کریم، عمل قرآنی را مهمترین وظیفه دانست و خاطر نشان کرد بر همین اساس است که معاونت فرهنگی این نهاد به این موضوع اهتمام دارد و اقدامات خوبی را دراین زمینه آموزش های قرآنی انجام داده است.

وی افزود: درهمین راستا معاونت فرهنگی قوه قضاییه، 6سال متوالی است که اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی در زمینه های ترتیل، قرائت، حفظ، حفظ موضوعی، مفاهیم قرآنی و اذان در بین قضات، کارکنان و وابستگان آنها می کند که با استقبال نیز مواجه شده است به طوری که سال گذشته 7056 نفر در این مسابقات شرکت کردند.

ایشان امکان شرکت اقوام سببی شامل عروس ها و دامادهای فرد شاغل در مجموعه قوه قضاییه، همچنین سربازان مشغول به خدمت در این قوه و زیر مجموعه های آن را از ابتکارهای این دوره از مسابقات توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین یزدی بیان داشتند: بنا است امسال این مسابقات در روزهای 1 و 2 اسفند با حضور 250 نفر از برگزیدگان 6رشته از 31 استان در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) واقع در خیابان معلم شهر مقدس قم برگزار شود.

 
معاون فرهنگی دادگستری قم همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) مبنی بر اینکه آیا برنامه ریزی فرهنگی برای زندانیان و خانواده های آنها جزء حیطه معاونت فرهنگی دادگستری محسوب می شود و اینکه چه برنامه های مشابهی برای زندانیان نیز وجود دارد ابراز داشتند: امور فرهنگی زندانها متولی خاص خودش را دارد اما در کل زیر مجموعه معاونت فرهنگی است و در این زمینه برنامه های قرآنی تربیتی و غیر قرآنی زیادی برای زندانیان درنظر گرفته شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com