کد خبر ۷۰۲۱۸ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۰

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی در قم برگزار می شود

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی گفت: بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیث جامعه المصطفی با حضور 11 هزار قرآن پژوه 5 اسفندماه امسال در قم برگزار خواهد شد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا شاکری ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جامعه المصطفی برگزار شد، اظهار داشت:جشنواره قرآنی در سطح بین‌المللی هر سال در جامعه المصطفی رقم خورده و آثار و برکات قابل توجهی نیز به بار آورده است.

وی افزود: همزمان با چهل سالگی انقلاب، جامعه‌المصطفی نیز وارد چهلمین سال فعالیت خود شده است، جامعه المصطفی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و حوزه های علمیه است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه‌المصطفی ادامه داد: در حال حاضر از 130 ملیت دنیا در جامعه المصطفی مشغول تحصیل بوده و در خارج از کشور نیز ده‌ها نهاد وابسته به این مرکز وجود دارد.

شاکری با اشاره به موسسات قرآنی وابسته به جامعه‌المصطفی اضافه کرد: بالغ بر 500 مرکز قرآنی وابسته به المصطفی در سطح دنیا مشغول فعالیت هستند. جشنواره قرآنی در نوع خود نمایشی از بودها و ظرفیت هایی بوده که در این مرکز درحال رقم خوردن است، جشنواره قرآنی نمودی از بودهای قرانی است.

کل بودجه قرآنی کشور حدود 300 میلیارد تومان استنمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و نمایشگاه قرآن در کرمان افتتاح شدبیست و ششمین دوره مسابقات قرآنی بسیج در اراک برگزار شد

وی تاکید کرد: امسال بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت، معرفی ظرفیتهای حوزه و جامعه المصطفی در حوزه قرآن و حدیث، دریافت بازخوردهای قرآنی و حدیثی و ارتقای سطح دینی در سایه سار قرآن و حدیث برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی با اشاره به حضور خانواده های المصطفی در جشنواره قرآنی خاطرنشانکرد: سطح برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قرآنی در سطح تمام دانشجویان و کارکنان برگزار میشود.این جشنواره در دو بخش اصلی معارف و مهارت های قرآنی  برگزار و مطالعات قرآنی،  نهج البلاغه، سبک زندگی اسلامی و تفسیر از مهمترین محورهای بخش معرفتی و معارفی است. 

شاکری ادامه داد: در بخش مهارتی قرآن نیز هشت رشته درنظرگرفته شده است، 11 هزار شرکت کننده از 79 ملیت برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.متاسفانه کاهش بودجه‌های المصطفی سبب شده تا امکان برگزاری جشنواره قرآنی در سالهای آینده در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

وی ابراز کرد: از  زمان ورود طلاب به المصطفی 6 واحد ویژه قرآنی امورش داده میشود تا از این طریق فارغ‌التحصیلان این مرکز مشکلی از نظر قرآنی نداشته باشد. یکی از حوزه های دانشی جدید المصطفی توسعه حفظ قرآن کریم بوده که با قدرت زیادی در حال انجام است، برای نخستین بار مبحث اجازات قرآنی در سطح حوزه های علمی شیعی امکان پذیرشده است.

وی تاکید کرد: ساماندهی مراکز قرآنی یکی از رویکردهای مهمی بوده که از امسال آغاز شده و به زودی تمام مراکز قرآنی شناسنامهدار میشوند. کتاب چهل سالگی قرآن در بیست و چهارمین جشنواره قرآنی رونمایی میشود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com