کد خبر ۷۰۳۵۹ انتشار : ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۱
معاون آموزش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی مطرح کرد

پذیرش طلاب در 6 رشته فقه تخصصی در قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد دیانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به مقطع خارج عمومی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی اظهار کرد: زمان گذراندن این مقطع حدود سه تا چهار سال است و کسی که دوره سطح گذرانده و وارد درس خارج شده باشد می‌تواند در مقطع خارج عمومی وارد شود، معدل بالای 17 در دوره سطح و حداکثر سن 30 سال جزو شرایط پذیرش این مقطع است.

وی ادامه داد: موسسه عالی فقه و علوم اسلامی در مقطع خارج تخصصی در 6 رشته پذیرش می‌کند. این موسسه در هر رشته به دنبال جذب هشت طلبه است و حداکثر سن برای پذیرش در این مقطع 34 سال است، مقطع خارج تخصصی آزمون کتبی ندارد و پذیرش این مقطع با مصاحبه تخصصی است.

معاون آموزش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی افزود: جمعی از اساتید متخصص در رشته‌های مختلف که هم تحصیلات حوزوی را دارند و هم دکترای دانشگاهی را گرفتند، در زمینه فقه‌های تخصصی در این موسسه تدریس دارند.

دیانی با اشاره به تعداد طلاب موسسه عالی فقه و علوم اسلامی اظهار کرد: هم اکنون 27 طلبه در مقطع تمهیدی، 24 طلبه در مقطع خارج عمومی و 31 طلبه در مقطع خارج تخصصی در این موسسه در حال تحصیل هستند. این طلاب باید به صورت میانگین روزی 10 ساعت وقت را برای تحصیل در موسسه اختصاص بدهند، به همین دلیل مساعدت مالی به این طلاب اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: طلاب موسسه عالی فقه و علوم اسلامی به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل هستند و تحصیل آن‌ها در تابستان هم ادامه دارد و تعطیلات موسسه کم است.

معاون آموزش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی افزود: اداره نظام اسلامی مبتنی بر فقه است و برای پاسخ به ابهامات فقهی در عرصه‌های مختلف، باید طلابی در این زمینه تربیت شوند و این مساله یک ضرورت است، به همین دلیل مقام معظم رهبری در این خصوص ورود کردند.

دیانی روند فعالیت موسسه عالی فقه و علوم اسلامی را مناسب دانست و خاطرنشان کرد: سه سال از تاسیس این موسسه می‌گذرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com