کد خبر ۷۰۳۸۶ انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۴

ششمین همایش ملی سلامت معنوی در قم برگزار شد

ششمین همایش ملی سلامت معنوی با حضور مسئولان کشوری و استانی در قم آغاز به کار کرد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، ششمین همایش ملی سلامت معنوی پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و با سخنرانی ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم آغاز به کار کرد.

در مراسم آغاز به کار این همایش، ابوالفضل ایرانی خواه با اشاره به اینکه  برای چهارمین بار بوده که همایش ملی سلامت معنوی در قم برگزار می‌شود، اظهار داشت: طی یکی دو قرن اخیر بالأخص دوره غلبه مادیت بر معنویت که هم‌زمان با رشد علوم مختلف شد، انفکاک و جدایی معنویت از جامعه رقم خورد.

وی افزود: در نگاه مادی گرایانه، علوم مختلف نه‌تنها با باورهای دینی و معنوی جدایی داشتند، حتی بزرگان علم این را تلقین کردند که نگاه به مادیت اصلی‌ترین عامل پیشرفت بشریت خواهد شده و لطمات شدیدی بر پیکره جوامع وارد کردند.

ششمین همایش ملی سلامت معنوی در قم برگزار می‌شودنماینده ولی فقیه در سپاه: سلامت معنوی گم شده جامعه بشری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان مصادیقی که لطماتی نگاه مادیگرایانه بر جوامع وارد کرد، گفت: ضرورت توجه کامل به تمامیت انسان و به‌ویژه نگاه خداباوری در زمینه پزشکی در دوران معاصر بیش‌ازپیش موردتوجه قرارگرفته است.

ایرانی خواه با اشاره به دیدگاه‌های مختلف اندیشمندان و جوامع به دین ابراز کرد: معنویت در دهه‌های اخیر مطرح و جمعی از اندیشمندان جامعه پزشکی نیز تعریف غیرمادی و معنوی از دین را در سلامت انسان وارد کردند.

وی برگزاری چنین همایش‌هایی را در راستای تعمیق نگاه معنوی به انسان دانست و افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی در قم مقدس، به‌عنوان حرم اهل‌بیت(ع) که برخوردار از بزرگ‌ترین مجامع و محافل علمی اسلامی جهانی بوده و مراکز بزرگ دینی از سراسر جهان در این مکان مقدس  وجود دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: امیدواریم و اطمینان داریم با این نگاه عمیق و مقدسی که برای تحقیق و تفحص در قم مقدس انتخاب‌شده به‌زودی شاهد تعریف کامل از انسان و حقایق علمی و سلامت معنوی برای سراسر جهان و محققین و منصفین باشیم.

خاطرنشان می‌شود ششمین همایش ملی سلامت معنوی در روزهای پنجشنبه و جمعه، دوم و سوم اسفندماه در قالب 5 پنل برگزار می‌شود که راهکارهای اجرایی ارتقای سلامت معنوی اسلامی؛ راهکارهای سلامت معنوی اسلامی و مبنای قرآن و سیره اهل بیت(ع) و سلامت معنوی اسلامی، مبانی و رویکردهای تمدنی ازجمله نشست‌هایی است که در این همایش برگزار می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com