کد خبر ۷۰۳۸۷ انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳
در سایه عدم نظارت مسئولین:

گلایه شهروندان قمی از وضعیت پوشش برخی متولیان خانم غرفه های نمایشگاه صنایع دستی قم

برخی شهروندان قمی در تماس با قم نا اطلاع دادند که وضعیت حجاب برخی متولیان خانم غرفه های نمایشگاه صنایع دستی که با حضور نمایندگانی از چند استان در قم برگزار شده است؛ باعرف قم همخوانی ندارد.

"زمانی قم قداست داشت اما متأسفانه قداست قم کمرنگ شده است و اوضاع مناسب شهر مذهبی نیست و دشمن همین را می‌خواهد و تلاش می‌کند تا این قداست روز به روز کمرنگ‌تر شود."

جملات بالا، گلایه مرجع تقلید جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی سبحانی در دیدار با مشاور معاون علمی پژوهشی ریاست جمهوری است.

گلایه ای که در روزها و هفته های اخیر، در پی افزایش مشهود پوشش های نامتعارف در قم بارها از زبان برخی از شخصیت های مذهبی قم، علنا گفته شده است.

هفته گذشته دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم بیان داشت: "برای شکستن مقاومت قم در برابر مسائل فرهنگی، دشمن برنامه‌های ویژه‌ای دارد؛ عده‌ای برخی افراد با لباس‌های زننده را روانه قم می‌کنند تا حرمت و قبح عفاف و حجاب را بشکنند."

آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) نیز روز گذشته از دستگاه‌های مسؤول تقاضا کرد که بر حسب وظایف شرعی و قانونی، اقدامات لازم برای جلوگیری از حرمت‌شکنی‌ها را در قم انجام دهند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، درحالی که در این ایام، شخصیت های مذهبی شهرمقدس قم بارها شکوه خود را از وضعیت بدحجابی در این شهر ابراز کرده اند؛ برخی از شهروندان قمی در تماس با ما اطلاع دادند که وضعیت حجاب برخی متولیان خانم غرفه های نمایشگاه صنایع دستی که با حضور نمایندگانی از چند استان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قم برگزار شده است؛ مساعد نبوده و با فرهنگ و عرف این شهر مقدس همخوانی ندارد.

خبرنگار میدانی "قم نا" جهت بررسی این گزارش ها با حضور در این نمایشگاه واقع در بلوار امام موسی صدر، ضمن تایید این ادعاها، وضعیت حجاب برخی خانم های فروشنده در این نمایشگاه را اسف بار توصیف کرد.

جالب این است که 24 غرفه از 94 غرفه دایر در این نمایشگاه مربوط به نقوش مزین به نمادهای اسلامی و هنر اسلامی در قالب منبت کاری و خاتم کاری و... است.

متاسفانه تماس های مکرر ما با مسئولین برگزار کننده این نمایشگاه، به نتیجه نرسیده و تا این لحظه پاسخگو نبوده اند.

لازم به ذکر است که اینگونه اعمال ناشی از عدم نظارت مسئولین بر اینگونه اماکن است که اهتمام مسئولین را جهت جلوگیری از این معضل اجتماعی می طلبد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com