کد خبر ۷۰۳۹۶ انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۴
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم:

مراسم معنوی اعتکاف در64 کشور جهان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حجت الاسلام علیرضا تکیه‌ای ظهر امروز در مراسم نشست هم‌اندیشی مسوولان ستاد‌های اعتکاف کشور با بیان اینکه در گذشته اعتکاف مهجور بود اظهار کرد: امروز این سنت الهی چنان گسترده شده که برای آن همایش و برنامه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پرچم مردمی برگزاری مراسم اعتکاف در همدان بسیار نمود دارد افزود: امسال به استقبال اعتکاف سال 97 و 98 می‌رویم به طوری که پایان سال 97 و آغاز سال 98 متبرک به عبادت و معنویت است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم از برگزاری مراسم اعتکاف در 64 کشور خبر داد و گفت: برگزاری این مراسم روحبخش در 6 هزار مسجد کشور با 800 هزار شرکت‌کننده، امروز بعد بین‌المللی پیدا کرده است.

وی برگزاری برنامه‌های دینی و افزایش بصیرت مردم را در رشد و پویایی آنها و مقابله با فتنه‌ها مهم دانست و افزود: برخی از خارج کشور فتنه را رقم می‌زنند و برخی نیز در داخل هم‌افزایی می‌کنند، لعنت بر کسانی که با فتنه هم‌گرایی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه عزت، اقتدار و افتخار کشور از برکت وجود ولی فقیه است اظهار کرد: مقام معظم رهبری در گسترش رویش‌های انقلاب اسلامی در کشور، منطقه و جهان در بین مسلمانان و غیر مسلمانان نقش بی‌بدیلی دارند.

حجت‌الاسلام علی دشتکی با اشاره به اینکه رویکرد و مبانی فکری مقام معظم رهبری نه تنها منطقه بلکه جهان را به سوی نقطه سعادت رهنمون کرده است ادامه داد: این الگوی مدیریتی رهبری در قالب انقلاب اسلامی، الگوی منحصر به فرد برای جهان اسلام و ملت‌هاست.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در آغازین روز‌های دهه پنجم انقلاب اسلامی، پیام منحصر به فردی که به جامعه انقلابی و اسلامی ایران دادند و خطاب اصلی آنها جوانان بودند زیرا این قشر در تحولات  کشور، منطقه و جهان تاثیر بسزایی خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه سعادت و خوشبختی در انتظار ماست و سرعت پیشرفت و حرکت خیلی بیشتر از چهار دهه قبل خواهد بود افزود: اگر این رهنمود‌ها به خوبی اجرایی شود، در پیمودن رسیدن به تمدن اسلامی سرعت منحصر به فردی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌ها باید معنویت و اخلاق دینی را متذکر شد بیان کرد: ساختار اجتماعی نظام اسلامی، مردم هستند و هر کجا از مردم غفلت کنیم حاکمیت دینی نمی‌تواند معنا پیدا کند.

حجت‌الاسلام دشتکی با تاکید بر اینکه اعتکاف معجونی از عبادات، اخلاق و معنویت است افزود: امروز در جوامع اسلامی و دیگر ملت‌ها خلأ اصلی خدامحوری است.

در پایان این مراسم از سیدحسن حسینی پایه‌گذار و حامی اعتکاف در همدان، پدر شهیدان حجازی و خیر اعتکاف سید جواد حجازی، خانواده‌ شهید محمدحسین بشیری و خانواده شهید محمد غفاری تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com