کد خبر ۷۰۴۰۹ انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم:

مراسم اعتکاف در 6 هزار مسجد کشور برگزار می‌شود

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم با بیان اینکه مراسم اعتکاف در 64 کشور برگزار می‌شود، گفت: در داخل کشور این مراسم معنوی در 6 هزار مسجد با 800 هزار شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مسوولان ستاد‌های اعتکاف کشور اظهار کرد: در گذشته اعتکاف مهجور بود اما امروز اینگونه نبوده و این سنت الهی در سطح کشور فراگیر شده که حتی برای آن همایش و برنامه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم اعتکاف در همدان آن هم به شکل مردمی در طول این سال‌ها بسیار نمود داشته، اضافه کرد: پایان سال 97 و آغاز سال 98 متبرک به این عبادت شده و آغاز سال با معنویت است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم گفت: مراسم اعتکاف در 64 کشور برگزار می‌شود و در داخل کشور این مراسم معنوی در 6 هزار مسجد با 800 هزار شرکت‌کننده بعد بین‌المللی پیدا کرده است.

وی به افزایش بصیرت و آگاهی مردم تأکید و تصریح کرد: مردم  امروز باید با بصیرت خود فتنه‌ها و فتنه‌گر را بشناسند و با آن مقابله کنند.

تکیه‌ای با بیان اینکه عده‌ای در خارج از مرزهای ایران نقشه فتنه را می‌کشند،‌ گفت: البته عده‌ای هم در داخل آنها را یاری می‌دهند و لعنت بر کسانی که با فتنه‌ و فتنه‌گر هم‌سو بوده و هم‌گرایی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در ادامه اقتدار و افتخار کشور را از برکت وجود ولی فقیه خواند و بیان کرد: هرگز نمی‌توان نقش مهم و کلیدی مقام معظم رهبری را در ترویج و گسترش رویش‌های انقلاب اسلامی در کشور و جهان در بین مسلمانان و غیر مسلمانان رد کرد.

حجت‌الاسلام علی دشتکی مدیریت مقام معظم رهبری را منحصر به فرد دانست و گفت: رویکرد و مبانی فکری ایشان منطقه و جهان را به سوی سعادت راهنمایی می‌کند.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و اضافه کرد: مخاطب اصلی این بیانیه جوانان بودند و قطعا این قشر می‌توانند نقش‌های مهمی را در کشور و حتی دنیا ایفا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: اگر بند بند این بیانیه اجرا شود ما با سرعت به سمت تمدن نوین اسلامی پیش خواهیم رفت و این سرعت پیشرفت نسبت به چهار دهه بیشتر خواهد بود.

وی خلا امروز زندگی بشر را فاصله گرفتن از خدا عنوان و خاطرنشان کرد: اعتکاف از آن دسته برنامه‌هایی است که عبادت، معنویت و اخلاق را یکجا دارد.

در پایان این نشست از خیر اعتکاف سیدجواد حجازی، خانواده‌ شهید خانواده شهید محمد غفاری،  محمدحسین بشیری و سیدحسن حسینی به عنوان حامی و پایه‌گذار اعتکاف در همدان تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com