کد خبر ۷۱۰۱۵ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۶
راست و دروغ بیانیه‌ای با عنوان «قم آماده قیام علیه نفاق»!

حاشیه سازی جدید برای جبهه انقلاب و یک سوال تامل برانگیز

چرا برخی جریانات سیاسی و فلان خانواده خاص هرگاه در مرحله آزمون اعتماد عمومی قرار گرفته اند و یا اسیر انتقادات شده اند؛ غولی از حواشی بی شاخ و دم نیز پیرامون آنها ظهور پیدا کرده و به کمک شان آمده است!؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، ساعتی پس از تجمع روز یکشنبه حوزویان قم در حمایت از منشور راهبردی گام دوم انقلاب، تصویر بیانیه ای بدون امضاء در حساب توییتر "فرید مدرسی" از فعالان رسانه ای منتسب به جبهه اصلاح طلب پخش شد که مضمون آن انتقاد تند و توهین آمیز از روسای سه قوه و هشدارهای جدی به آنها بود. این بیانیه را بسیاری از خبرگزاری های حامی این جبهه پوشش دادند که حواشی پیرامون آن با گذشت چند روز از تجمع فیضیه ادامه دار است. روزنامه اعتماد در همین راستا این ماجرا را از استانداری، فرمانداری و معاونت تبلیغات حوزه علمیه قم جویا شده که بالجمله این مقامات از پخش این بیانیه و یا صدور مجوز جهت تجمع سوای اجتماع فیضیه در حمایت از منشور راهبردی گام دوم انقلاب اظهار بی اطلاعی کرده اند.

در بررسی های ما (قم نا) از حاضران در این تجمع نیز هیچ سرنخی از پخش این نامه یا بیانیه، قبل، حین و بعد از تجمع 12 اسفند فیضیه کاشف به عمل نیامد. این بیانیه متعلق به هر گروهی که باشد حواشی آن بر متن فایق آمده و بعید نیست با همین هدف طراحی و در رسانه ها منعکس شده باشد چرا که تجربه نشان داده جریان انقلابی و حزب اللهی سالهاست به آن سطح از بلوغ فکری رسیده که از تبعات منفی چنین حرکات سبک سرانه ای آگاه باشند‌؛ مخصوصا حالا که این جریان انقلابی، مشخصا طلاب و معممین اهل علم و تدبر حوزه علمیه هستند.

در تاکتیک های جنگ روانی، این گونه اخبار کم اهمیت و یا شایعات شاخدار حاشیه ای که طول عمر اثرگذاری آن نیز اندک است؛ با هدف تحت پوشش قرار دادن متن و فکت های حول یک فرد، افراد و جریان های سیاسی ساخته می شود. به این صورت که در عین دامن زدن به این اخبار و شایعات، اذهان از یک یا چند حقیقت مهم پرت کند و جریان مقابل را در موضعی دفاعی و انفعالی قرار دهد.

برخی اخبار و تحلیل های روزهای اخیر، توجه و انتقادها را متوجه یک گروه و خانواده خاص کرده است. از اخبار تاییده نشده‌ای از دست داشتن برخی ها در لغو جلسات رای گیری لوایح مربوط به FATF گرفته تا تحلیل های پیرامون تصویب قانون برای شانه خالی کردن برخی از همین افراد از ادامه حضور در انتخابات دوره بعدی مجلس و محک خوردن اعتماد مردم به آنها، کارنامه عملکرد برخی دیگر با توجه به فرا رسیدن پایان دوره زعامتشان بر فلان‌ نهاد و حتی علنی شدن انتقادهای مسئولین از تخلفات صورت گرفته‌ در ساخت بناهای عظیمی که متعلق به آنهاست و تبعات اجتماعی که با همین ساخت و سازهای غیرقانونی روی دست نظام گذاشته اند!!

تجربه نشان داده برخی جریانات سیاسی هرگاه در مرحله آزمون اعتماد عمومی قرار گرفته اند و یا اسیر انتقادات شده اند؛ غولی از حواشی بی شاخ و دم نیز ظهور پیدا کرده و به کمک آنها آمده است. حاشیه سازی برای تجمعات در قم برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد و مسبوق به سابقه است و این موضوع بارها در رسانه های اصلاح طلب، حامی دولت، جریانات متبوع و موازی آن برجسته شده است. حاشیه سازی که گاها، بولد کردن یک دست نوشته انتقادی ساده و کلی بوده و این رسانه ها، آن را به موضوع کشوری و دوقطبی سازی تبدیل کرده اند.

با توجه متن تند و رادیکال نامه کذایی منتسب به تجمع روز یکشنبه فیضیه و به نتیجه نرسیدن رسانه در پیدا کردن هویت نویسندگان آن، آیا احتمالات بالا محتمل نیست!؟

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com