کد خبر ۷۱۰۵۹ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۸
سرنوشت مونوریل قم همچنان در هاله ای از ابهام است

نماینده مردم قم: می شود / استاندار قم: نمی شود

ذوالنوری: سرمایه‌گذاری قدرتمندی برای راه‌اندازی منوریل قم اعلام آمادگی کرده و به‌ زودی این معضل حل خواهد شد/ سرمست: به نظر می‌رسد قطعی بودن سرمایه‌گذار و بهره‌برداری از منوریل قم در عرصه واقعیت نتواند به مرحله اجرا برسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور در هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد؛ با اشاره به برخی از معضلات مهم شهر قم اظهار داشت: توقف منوریل و فرودگاه قم دو نمونه از مهم‌ترین معضلات شهر قم است، اگر مبحث توریست مذهبی در شهر قم حل شود مشکل منوریل و فرودگاه قم نیز به‌درستی حل شود، منوریل امروز در وضعیتی قرار دارد که امکان تخریب آن وجود ندارد، درصورتی‌که منوریل قم با توریست مذهبی تلفیق و ادغام شود تمام مشکلات منوریل قم برطرف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: سرمایه‌گذاری قدرتمندی برای راه‌اندازی منوریل قم اعلام آمادگی کرده و به‌زودی به اتصال مثلث منوریل به فرودگاه، پردیسان و توریست مذهبی این پروژه ملی معنا پیداکرده و این معضل برای همیشه از بین خواهد رفت. برای سرمایه‌گذاری در پروژه منوریل قم هیچ نیازی به بودجه‌های دولتی و تسهیلاتی بانکی وجود ندارد، این اتفاق مبارک به‌زودی در قم افتاده و معضل منوریل برای همیشه حل می‌شود.

***

استاندار قم نیز در همین جلسه در خصوص تکلیف مونوریل قم بیان داشت: من به عنوان مسئول اجرایی استان دست هر سرمایه‌گذاری را که بتواند پروژه‌های نیمه تمام قم را تکمیل کند می‌بوسم اما باید این پروژه‌ها بدون هیچ مشکلی واگذار شود و با کمترین شرایط که سرمایه‌گذار اذیت شود این فرصت در اختیار وی قرار خواهد گرفت. در خصوص بحث ادامه مونوریل و فرودگاه باید در جلساتی که در سازمان قطار شهری و سایر کارگروه‌های تخصصی برگزار می‌شود تصمیم‌گیری صورت گیرد.

اما سرمست در جلسه ای که پیش از ظهر امروز در خصوص کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد؛ در اظهارنظری تازه با انتقاد از پیشنهاد ذوالنوری در قطعی شدن سرمایه‌گذاری در منوریل قم گفت: به نظر می‌رسد پیشنهاد یکی از نمایندگان قم در قطعی بودن سرمایه‌گذار و بهره‌برداری از منوریل قم در عرصه واقعیت نتواند به مرحله اجرا برسد.


***

به نظر می رسد سرنوشت مونوریل قم، همچنان درهاله ای از ابهام باشد؛ پروژه ای که روزگاری قرار بود مردم قم را در مسیر رودخانه به حرم مطهر، مصلی، پردیسان و حتی فرودگاه در حال ساخت این شهر برساند؛ سالهاست در حد ستونهایی بی کاربرد باقی مانده و نمای شهر را نیز بدمنظر کرده است و تبعات اجتماعی بدی را نیز به همراه داشته است. با این حال امیدواریم مونوریل قم بار دیگر به ابزار و وسیله ای برای دعوا و تسویه حساب های سیاسی بدل نشود و سرنوشت آن، هرچه که هست؛ سریع تر مشخص شود و به اطلاع عامه مردم نیز برسد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com