کد خبر ۷۱۱۴۱ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۴
خطیب نماز جمعه امروز قم:

حضور بشار اسد در ايران بیعت رهبر بزرگ جهان عرب با رهبري بود/ مدیران به سادگی از موج گرانی در جامعه نگذرند

اقدامات مهمی در حوزه، دانشگاه و جامعه برای اعلام وفاداری به بیانیه بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفت، یکی از محورهای مهم بیانیه این است که انقلاب اسلامی آغاز یک عصر جدید در جهان بود، نباید از اصالت انقلاب غافل شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس با اشاره به ویژگی‌های دین اسلام اظهار کرد: در این دین، گنجینه عظیمی در زمینه تربیت فرزند وجود دارد و اسلام در این زمینه علاوه بر روش‌های مستقیم به مسائل زمینه ساز برای ازدواج و تولد فرزند هم پرداخته است.

وی ادامه داد: انتخاب همسر یک مساله مهم است که توصیه‌های زیادی در نظام فقهی اسلام در خصوص این مساله وجود دارد، مبنا برای شکل دادن به یک خانواده آرمانی این است که دختر و پسر دچار اشتباهات در انتخاب همسر نشوند، ملاک‌های ظاهری، ملاک‌های اصلی برای ازدواج نیستند.

امام جمعه قم افزود: ملاک‌های اصلی برای ازدواج مواردی همچون اصالت خانوادگی، اخلاق، عقل و معرفت و تقوای الهی است، اما متاسفانه شاهد هستیم که در موارد معدودی، افرادی لاابالی گری بودن را ملاک برای انتخاب همسر در نظر می‌گیرند که این روش انتخاب، آغاز نابودی نهاد خانواده است.

آیت‌الله اعرافی، همسر را در زندگی انسان موثر دانست و تصریح کرد: گاهی یک جوان مومن با ازدواج نادرست در مسیر گناه و تباهی قرار می‌گیرد، همچنین همسر انسان در تربیت فرزند تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ماه رجب آغاز سیر و سلوک و برنامه اخلاقی است، اولیای الهی از روز نخست ماه رجب، برنامه نو آغاز می‌کنند و از مهم ترین برنامه‌های این ماه، دعا و استغفار است و دعاهای ماه رجب سرشار از معنویت و برنامه‌های اخلاقی است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: برنامه اعتکاف از برنامه‌های مهم ماه رجب است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره داشتند و انتظار داریم که امسال هم شاهد حضور چشمگیر جوانان در برنامه اعتکاف باشیم.

آیت‌الله اعرافی کاهش فضاهای سبز را از جمله چالش‌های امروز جهان دانست و تصریح کرد: با سرانه‌های مناسب فضای سبز فاصله داریم و برای از بین بردن این خلاء باید همه تلاش کنند، باید همه نهادهای برای حفظ منابع طبیعی و فضای سبز و توسعه آن‌ها به میدان بیایند، خود مردم هم باید صیانت کننده از فضاهای سبز باشند.

وی ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که بسیاری از افراد در جامعه به دلیل موج گرانی دچار مشکلات اقتصادی شدند، مدیران نباید به سادگی از این مساله بگذرند، آن‌ها باید با مدیریت جهادی و چشم بستن از بیرون برای خدمت کردن در داخل تلاش کنند، نهادهای حمایت گر همچون کمیته امداد در این زمینه وظیفه سنگینی دارند.

امام جمعه قم افزود: در استان قم حدود 40 درصد از بودجه‌هایی که برای ایتام و نیازمندان استان توسط کمیته امداد صرف می‌شود، از کمک‌های مردم قم است و مشارکت مردم استان در این زمینه جای تقدیر دارد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه اظهار کرد: از جوانان مستعد دعوت می‌کنم که برای ثبت نام در حوزه‌ها اقدام کنند، حوزه‌های علمیه برای خدمت به مردم نیازمند حضور جوانان مستعد است.

وی ادامه داد: حضور بشار اسد رئیس جمهور سوریه یک حضور نمادین بزرگ است و دیدار او با رهبر معظم انقلاب، در واقع بیعت یک رهبر بزرگ جهان عرب با مقام معظم رهبری بود، همه دنیا تلاش کردند که محور مقاومت اسلامی در سوریه را بشکنند، اما این اتفاق رخ نداد و بینی مستکبران جهان به خاک مالیده می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک بیانیه مهم است و اقدامات مهمی در حوزه، دانشگاه و جامعه برای اعلام وفاداری به این بیانیه صورت گرفت، یکی از محورهای مهم بیانیه این است که انقلاب اسلامی آغاز یک عصر جدید در جهان بود، نباید از اصالت انقلاب غافل شویم.

آیت‌الله اعرافی پیروزی انقلاب اسلامی را آغاز یک عصر نو در دنیا دانست و تصریح کرد: نگاه انقلاب اسلامی به آینده، بزرگ است و نباید پایه‌های عمیق آن را فراموش کنیم.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com