کد خبر ۷۱۱۸۰ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۶
گزارش خبرقم از بارش ها در استان:

میزان بارش ها در استان قم/خدمات شهری شهرداری قم: آبگرفتگی خاصی در معابر سطح شهر قم گزارش نشده!

رئیس اداره شهرستان راهداری استان قم از پخش ۱۱۰ تن نمک پاشی در محورهای مواصلاتی کهک خبر داد و گفت: تمام جاده‌های این بخش باز هستند و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، طی 24 ساعت گذشته آسمان مناطق مختلف استان قم شاهد بارش برف و باران بوده است.

یک کارشناسی هواشناسی استان در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا میزان بارش ثبت شده در ایستگاههای هواشناسی شکوهیه 10.8، سالاریه 15، جمکران 24.4، کهک 32.5، سلفچگان 13.7، جعفریه 14.2، کوه سفید 17.6 و کوشک نصرت 4.7 میلی متر توصیف کرد.
همچنین در ایستگاه طایقان 17.3، قمروه 15.4، قنوات 13.5، خورآباد 8، قلعه چم 9، قاهان 11 میلی متر بارش و ایستگاه های کرمجگان 27، کهندان 18، سنجگان 20 و خاوه نیز 15 میلی متر آب حاصل از بارش برف ثبت شده است.
این کارشناس با اشاره به این که بخش کهک بیشترین میزان بارندگی های استان را داشته است، افزود: روز پنجشنبه هفته گذشته اطلاعیه و اخطاریه بارش شدید باران و برف در مناطق مختلف قم داده شده بود.
علی احمدی میاندشتی اظهار داشت: بارش ها طی ساعات آینده به پایان می رسد و سامانه جدید بارشی نیز در روزهای پایانی هفته وارد قم می شود.

در پی بارش برف و افت شدید دما، روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم در شهر کهک و روستاهای بالا دست، همه مدارس این بخش امروز شنبه ۱۸ اسفند ماه ۹۷ تعطیل اعلام کرد.

 

رئیس اداره شهرستان راهداری استان قم نیز از پخش ۱۱۰ تن نمک پاشی در محورهای مواصلاتی کهک خبر داد و گفت: تمام جاده‌های این بخش باز هستند و تردد در آنها جریان دارد.
وی با بیان اینکه ۱۷ نفر از پرسنل اداره شهرستان با ۵ دستگاه نمک‌پاش و گریدر در محورهای کهک حضور دارند گفت: میزان بارش برف در این بخش ۳۵ سانتیمتر گزارش شده که در برخی مناطق به ۵۰ سانتیمتر نیز می‌رسد.

 

همچنین سخنگوی پلیس قم از رانندگان درخواست کرد با توجه به وضعیت جوی آغاز شده از روز‌ گذشته، شرایط برف و یخبندان در راه های مواصلاتی و همچنین باران و برف در سطح استان و پیش بینی ادمه این وضعیت برای روز‌های آینده رانندگان تمامی نکات ایمنی را که در این شرایط نیاز است را اجرا کنند.

 

***

 

اگرچه این بارش ها لبخند را به لب بسیاری از اهالی قم نشاند؛ با این حال برخی مشکلات در این بین نیز، کام برخی از شهروندان را تلخ کرده است.

آبگرفتگی معابر و سختی آمد و شد و ترافیک خودروها از عمده ترین مشکلات قمی ها در اولین ساعات صبح امروز بود به طوری در برخی خیابانها و معابر عملا آمد و شد عابر پیاده به دلیل آبگرفتگی ممکن نبود.

با این حال مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم نیز در خصوص آخرین وضعیت شهر پس از بارش های اخیر مدعی شد آبگرفتگی خاصی در معابر سطح شهر قم گزارش نشده و صرفا آب گرفتگی های جزیی در سطح برخی معابر را داشتیم که آن نیز به دلیل مشکلات ساختاری می باشد که در این راستا سامانه 137 پیام های شهروندان را دریافت و به بخش های ذیربط منتقل می کند تا در اولین فرصت رسیدگی شود.

 

***

 

در ادامه تصاویری از سفید شدن برخی مناطق، روستاهای اطراف قم و آبگرفتگی معابر شهر را مشاهده می کنید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com