کد خبر ۷۱۲۱۶ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱
گرامیداشت شیخ عیسی قاسم در قم

رهبر شیعیان بحرین: طلاب و روحانیون باید در مسیر امام خمینی(ره) و امام خامنه ای گام بردارند

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم: به مردم بحرین و شیخ عیسی قاسم بشارت می‌دهیم که هجرت ایشان به قم سرآغاز پیروزی مسلمانان بحرین خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مراسم تکریم و تجلیل از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، شب گذشته 18 اسفندماه به همت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با حضور روحانیون و علمای حوزه‌های علمیه در سالن اجتماعات این نهاد حوزوی برگزار شد.

***

آیت‌الله محمد یزدی در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت مقدم شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین بیان داشت:  اسلام در تاربخ ۱۴۰۰ ساله همیشه در برابر دشمن با تحمل مشقات دشمنی های مختلف روبرو بوده و امروز شیخ عیسی قاسم به کشوری تشریف آورده که اسلام در آن به حاکمیت رسیده است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عقیده شخصی من این است که در تاریخ هیچ زمانی نبوده که اسلام به این حدی که امروز در جهان مطرح است، مطرح بوده باشد و این مهم با زحمات امثال شیخ عیسی قاسم و سید حسن نصرالله و تمام مجاهدان حاصل شده است.

آیت‌الله یزدی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این جلسه معظم ،تجلیل از آیت الله شیخ عیسی قاسم به دلیل تحمل سختی های  فراوان بوده و این مشکلات در هر انقلابی وجود دارد.

وی بیان کرد: جمعیت ایران نسبت به روزهای نخست انقلاب، بیش از دو برابر شده و خوشبختانه شرایط علما و فضلا  بهتر شده و دستگاه‌های حاکمه در اختیار اسلام هستند.

آیت‌الله یزدی تاکید کرد: به  مردم بحرین  و شیخ عیسی قاسم بشارت می‌دهیم که هجرت ایشان به قم سرآغاز پیروزی مسلمانان بحرین خواهد بود، نمونه آن را در انقلاب  اسلامی ایران نیز شاهد بودیم و در این انقلاب امام خمینی(ره) به کشورهای مختلفی هجرت کردند و در نهایت انقلاب اسلامی پیروز شد و مطمئن هستم که زحمات شیخ عیسی قاسم به ثمر خواهد نشست.

***

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم نیز در آیین در همین مراسم، با اشاره به اینکه جامعه باید در عرصه‌های مختلف به دنبال تبعیت از رهبر خود باشد، اظهار کرد: روش امام خمینی(ره) و جانشین ایشان آیت‌الله خامنه‌ای در هدایت انقلاب اسلامی باید مورد توجه روحانیون و علما قرار گیرد.

وی از روحانیون به‌عنوان رهبران اخلاقی امت اسلام نام برد و اضافه کرد: این افراد باید نسبت به ارزش و اهمیت جایگاه و حرکت خود آگاه باشند و حرکت خود را با دغدغه دنبال کنند.

رهبر شیعیان بحرین حرکت در مسیر اهل‌بیت(ع) را راه نجات از مشکلات و سختی‌ها دانست و تصریح کرد: ما باید دنباله‌رو انبیای الهی‌، قرآن و اهل‌بیت (ع) باشیم و در جامعه اسلامی روحانیون باید با ساختن انسان‌ها پیشگام و جلودار باشند.

وی تضعیف حوزه‌های علمیه را تضعیف دین خواند و گفت: اگر حوزه‌های علمیه تقویت شوند دین نیز تقویت می‌شود چراکه این حوزه‌ها هستند که رسالت هدایت مردم به سمت آموزه‌های دینی را بر عهده دارند.

آیت الله عیسی قاسم با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های قرآن کریم نصرت الهی حتمی خواهد بود، عنوان کرد: اگر در مسیر رضای خداوند متعال به دنبال جهاد و مبارزه با باطل و ظلم باشیم عنایت الهی نیز شامل ما خواهد شد.

***

در این مراسم در قالب دو کلیپ تصویری خدمات شیخ عیسی قاسم در هدایت شیعیان بحرین و زندگی‌نامه این شخصیت حوزوی به نمایش گذاشته شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com