کد خبر ۷۱۲۲۲ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان عنوان شد:

کاهش آمار ازدواج در قم نگران کننده است

مدیرکل بهزیستی استان قم: باید همه دستگاه‌ها در استان برای افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق در استان تلاش کنند و صرفا تنها به وظایف تعریف شده خود در این زمینه اکتفا نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، رضا سلیقه ظهر دیروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به سامانه تصمیم اظهار کرد: این سامانه در استان قم اجرایی شد و پرونده‌های زوجین متقاضی طلاق پیش از رسیدگی به پرونده به مشاوره ارجاع داده می‌شود و این اقدام 25 درصد این زوجین را از طلاق منصرف کرده است.
وی ادامه داد: کاهش آمار ازدواج در استان قم نگران کننده است و این مساله زنگ خطر به شمار می‌رود، باید ازدواج‌های آسان را ترویج کنیم و کاهش آمار ازدواج خطرناک تر از آمار طلاق است.
مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: باید همه دستگاه‌ها در استان برای افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق در استان تلاش کنند و صرفا تنها به وظایف تعریف شده خود در این زمینه اکتفا نکنند.

رضا سلیقه با اشاره به اثرات مثبت راه‌اندازی سامانه تصمیم در قم تأکید کرد: با راه‌اندازی و فعالیت این سامانه و مشاورین خانواده در قالب آن، ۲۵ درصد زوج‌های متقاضی طلاق از تصمیم قطعی برای طلاق منصرف شده و به زندگی مشترک خود ادامه داده‌اند.

***

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم نیز در بخشی از این جلسه، بیان کرد: طبق آخرین آمار استانی جمعیت قم در حال حاضر یک‌میلیون و ۳۳۸ هزار نفر است، فراوانی جمعیت قم در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال بالاترین فراوانی را در بین گروه‌های سنی دیگر دارد.

خلیل مرادی با اشاره به آمار بالای جمعیت جوان استان قم یادآورشد: ۲۵ درصد جمعیت استان در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال قرار دارند، این گروه سنی حساس‌ترین گروه سنی بوده و بیش از گروه‌های سنی دیگر نیازمند رسیدگی و توجه است.

وی افزود: در ۱۱ ماهه نخست امسال در مجموع ۷ هزار و ۱۷۶ واقعه ازدواج در استان قم به ثبت رسیده است، همچنین در این مدت ۲ هزار و ۷۷۷ طلاق نیز رخ‌داده است، نزدیک به ۱۰۰ درصد آمار طلاق در قم مربوط به مناطق شهری بوده و در سطح روستا‌های استان خبری از پدیده زشت طلاق نیستیم.

***

هم چنین فرماندار قم در این جلسه با اشاره به لزوم برگزاری جشن‌های هفته جوان در استان اظهار داشت: باید به دنبال برگزاری جشن‌هایی به مناسبت این هفته در نقاط مختلف قم باشیم و چنین جشن‌هایی نباید در چند نقطه شهر متمرکز شود.

رضا سیار خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های بسیج در شهر قم برای برگزاری جشن‌های هفته جوان استفاده کنیم.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com