کد خبر ۷۱۲۳۵ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹
مدیرکل اداره پست استان قم عنوان کرد؛

پروژه «GNAF» در پست استان قم اجرا شده است/۲۰ سامانه الکترونیکی در پست فعال است

باقری منش گفت:پروژه جی نف از ۵ سال گذشته شروع به فعالیت کرده و قم که در این موضوع پایلوت بوده اکنون پیشگام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،ابوالفضل باقری منش مدیرکل اداره پست استان قم گفت: اداره پست مدعی پیشگام بودن در دولت الکترونیک است و پیشرفت بیشتر اداره پست در بحث الکترونیک، نیازمند مراجعه بیشترمردم و سازمان‌ها است.

وی دررابطه با پروژه جی نف تصریح کرد: با برسی آدرس‌های ۴ قبض آب، برق، گازو تلفن متوجه تفاوت‌ها در نحوه آدرس دادن ونبود آدرس دقیق ومشترک برای یک مکان می‌شویم، چی نف ۴ رقم آخر کد پستی ده رقمی است که با نقشه بلوک بندی و پارسل بندی شهر منطبق شده است.

وی اضافه کرد: پروژه مهمی که محور بخشی از اداراتی مانند آب، گاز و برق که مشتری مداری در دستورکار شان قرار دارد، پروژه جی نف (GNAF) است که از ۵ سال گذشته شروع به فعالیت کرده و قم که در این موضوع پایلوت بوده اکنون پیشگام شده است.

باقری منش در خصوص مزایای این طرح بیان کرد: در این طرح همه مکان‌ها دارای کد یکتا می‌شوند و اگر فردی در بانک آدرس اشتباه بدهد در صورت اتصال بانک به سیستم جی نف از طریق کد پستی مشخص می‌شود و همچنین در اورژانس افرادی که با تلفن ثابت تماس بگیرند از طریق تلفن آن‌ها آدرس مکان دقیق آن‌ها قابل مشاهده است ودیگر نیاز به آدرس دادن فرد در آن شرایط بد نیست.

باقری منش در خصوص پروژه دیگر اداره پست تصریح کرد:دیگر پروژه اداره پست لجستیک است؛ لجستیک به معنای فرآیند برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر خدمات و اطلاعات مرتبط با حمل و نگهداری کالا از مبدأ تا محل مصرف است که با هدف کاهش هزینه‌های کارخانه و حذف واسطه‌های متعدد انجام می‌شود؛ اکنون این امر در قم درحال اجرا بوده و لجستیک قم در سطح کشور سرآمد است.

مدیرکل اداره پست استان قم ابراز کرد: اکنون ادارات آب، برق و گاز از این سیستم استفاده می‌کنند و امیدواریم که بتوانیم درجهت تکمیل این پروژه این ادارات را از طریق لینک به هم مرتبط کنیم.

وی با اشاره به ۲۰ سامانه الکترونیکی که در پست فعال است،افزود:سفارشات پست استان قم در شش ماهه دوم سال نزدیک به ۲۰ درصد رشد داشته است ودولت الکترونیک سبب نگرانی ما برای کاهش ترافیک پستی نیست، بلکه سبب بروز شدن اداره پست شده است.

باقری منش در پایان یادآورشد: با به وجود آمدن اینترنت و موبایل، اداره پست نه تنها از رونق نیافتاده است بلکه باعث بنیان گذاری شیوه‌های نوین؛ مانندخدمات نیابتی مثل ثبت احوال، ارسال کالا، پست نت شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com