کد خبر ۷۱۲۶۳ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱
گزارش خبرقم از فعالیت های رسانه ای اصلاح طلبان در قم

وقتی بادکنک فیک نیوزهای اصلاح طلبان قمی می ترکد!

قم نا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مصطفی جلالی از فعالان نسل جدید جبهه ی اصلاحات به تازگی در اظهار نظری شاذ و غیر معقول در خصوص ریاست حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بر قوه قضائیه از احتمال کودتای دولت سایه (!؟) بر علیه دولت روحانی و تسخیر قوای دیگر توسط قالیباف و احمدی نژاد گفته است! او که دبیر حزب مردمی اصلاحات قم و عضو خانه احزاب قم نیز هست در حساب عمومی توییتر خود در حاشیه عکسی از قالیباف، رئیسی و احمدی نژاد نوشت:

“با زمزمه ى آمدن رييسى به عنوان رييس قوه قضاييه و مطرح شدن اين موضوع كه دولت تابستان را نخواهد ديد. احتمال كودتاى دولت سايه بيشتر شد.

*هشتگ: مشکلات حل می شود/ مردم صبوری کنند/ مردم مراقب باشند"

 

 

جلالی که از حامیان اصحاب فتنه88 و اعضای ستاد روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بوده؛ بنا بر رویه سازمانی خود، هیچ استدلال و مدرکی برای این ادعای واهی خود ارائه نداده است. این توییت که با واکنش جمعی از کاربران فضای مجازی نیز همراه بود؛ اگر در صف نانوایی یا در تاکسی مطرح می شد یقینا پوزخند مخاطب را به دنبال داشت؛ اما طرح آن از سوی یک شخصیت ژورنالیستی فعال و از سر تیم های اصلاح طلبان در قم، به دلایلی از جمله تلاش برای التهاب و رادیکال کردن فضا و ایجاد تفرقه نمی شود به سادگی گذشت. در ادامه گزارشی از فعالیت وی در قالب مستندات ارائه شده است.

 

 

 

جلالی فعالیت زیادی در شبکه های اجتماعی علی الخصوص تلگرام و اینستاگرام دارد و به طور مستمر گزارشی از فعالیت های خود و دیدار هایش با بعضی از مراجع و شخصیت های سیاسی را به اشتراک میگذارد؛ اما در توییتر به دلیل فضای تعاملی آن چندان توفیقی پیدا نکرده است.

 

 

با بررسی های صورت گرفته پیرامون حساب توییتر دبیر جبهه مردمی اصلاحات قم با چندین حساب جعلی (فیک) مواجه شدیم که به نظر می‌رسد صرفا برای تعامل با حساب توییتری مصطفی جلالی ایجاد شده ! حسابهایی با تصاویر جعلی و آمار دنبال کننده هایی کم که حس کنجکاوی مارا جهت بررسی هویت این اکانت ها بر انگیخت.

 

 

 

یکی از این حساب ها با نام «صادق هدایت» است. دو حساب دیگر با هویت زنانه و با نام های «بانوی سبز» و «مبینا» فعالیت می‌کنند که با جستجوی ساده در وب به جعلی و سرقتی بودن عکس پروفایل آنها می‌رسیم.

 

 

 

اما با آنالیز دقیق تر این حساب ها به تعامل و حمایت همه جانبه ی این حسابها، از دکتر جلالی پی می‌بریم به نحوی که تقریبا غیر از مصطفی جلالی با هیچ شخص و حساب دیگری ارتباطی نداشته اند!!!

 

به علاوه حمایت این حساب ها از اغلب توییت های مصطفی جلالی و نظر دادن برای آنها نیز جالب توجه است.

 

 

 

نکته ی مهم تر و جالب‌ توجه، یکی بودن دو رقم آخر شماره موبایل همه ی این حساب های جعلی با شماره ی تلفن همراه مصطفی جلالی هست! با پروسه فراموش کردن پسوورد "forgott password" در شبکه اجتماعی توییتر، میتوان دو رقم آخر شماره تلفن همراه هر اکانتی را مشاهده کرد. دو رقم آخر شماره ای که این حساب های جعلی با آن ساخته شده اند 66 است که از قضا دقیقا دو رقم شماره ی تلفن همراه دبیر جبهه ی مردمی اصلاحات قم نیز همین است!

 

 

 ***

حال باید از دبیر حزب مردمی اصلاح طلبان قم پرسید آیا این همه وجه از تعامل و تشابه بین اکانت او و این حساب های جعلی با هویت زنانه و فیک اتفاقی است؟ آیا برای دیده شدن در شبکه های اجتماعی می توان به هر وسیله ای متوسل شد و بازخوردی ساختگی و جعلی را به مردم و مخاطبان ارائه داد!؟

***

پایان گزارش/ خبرقم

 .

.

.

 .

.

.

.

 

 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com