کد خبر ۷۱۳۷۹ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    بازداشت محتکر
ساری – ایسنا: فرمانده انتظامی مازندران گفت: پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک محتکر آجیل و تنقلات شب عید در شهرستان ساری شد. سرتیپ سید محمود میر فیضی افزود: : در بازرسی از محل دپوی کالا توسط متهم یک هزار و 350 کیلو انواع تنقلات و آجیل که متهم قصد عرضه آن در روزهای پایانی سال را داشت، کشف کردند.
وی ، ارزش کالاهای کشف شده را بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: کالای کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
قاچاق مرغ زنده
اراک – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خمین گفت: در عملیاتی پلیس از خروج غیر قانونی 22 تن مرغ زنده گوشتی از استان مرکزی جلوگیری کرد.سرهنگ عزیز عزیزی اظهار داشت: ماموران انتظامی، شش دستگاه کامیون حامل مرغ زنده گوشتی را در محورهای مواصلاتی شهرستان خمین شناسایی و متوقف کردند.وی افزود: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که رانندگان خودروها بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به انتقال مرغ زنده گوشتی به خارج از استان کردند.با هماهنگیهای انجام شده باسازمان‌های مسئول، خودروها به کشتارگاه انتقال یافتند.
کشف مواد محترقه
زاهدان – خبرنگار کیهان : رئیس‌پلیس آگاهی استان سیستان وبلوچستان از کشف مواد محترقه درزاهدان خبر داد. سرهنگ ابراهیم ملاشاهی گفت: مأموران موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو پژو 405 شدند که در انتقال مواد محترقه از شهرستان سراوان به مرکز استان فعالیت داشت.
وی افزود: خودرو مذکور که دارای پلاک مخدوش بود پس از رسیدن به زاهدان وارد منطقه «کوی قدس» شده و اقدام به تخلیه پنج کیسه کالا کرد که بلافاصله مأموران وارد عمل شدند و به راننده آن دستور توقف دادند اما وی با استفاده از شلوغی جمعیت در محدوده وقوع جرم متواری شد. وی ادامه داد: در بررسی محموله کشف شده 90 هزار و  285 قلم انواع مواد محترقه کشف و تلاش برای دستگیری راننده خودرو در دستور کار پلیس قرار گرفت.
جریمه قاچاقچی نفت
تبریز – ایسنا: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی گفت: متهم قاچاق نفت سفید در شبستر به بیش ازسه میلیارد ریال جریمه محکوم شد.سید احد یوزباشی گفت: طبق اطلاعات واصله توسط پلیس آگاهی دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شبستر مبنی بر حمل سوخت قاچاق با تریلی کشنده توسط یک فرد، این محموله کشف و ضبط شد.
وی با بیان این‌که متهم در اظهارات خود، نوع سوخت را گازوئیل اعلام کرد، افزود: بعد از نمونه‌برداری از کالای مکشوفه و انجام آزمایش از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان، سوخت مکشوفه نفت سفید اعلام شد. وی گفت: ارزش ریالی هر لیتر نفت سفید ۵۲ هزار ریال بوده که مبلغ سوخت مکشوفه نیز برابر یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال است.
ضبط سلاح شکارچی
ساری – خبرنگار کیهان: ماموران محیط زیست در حین گشت و کنترل در شهرستان فریدونکنار 11 قبضه سلاح شکاری را در سه عملیات کشف و ضبط کردند.در عملیات نخست ، ماموران یگان حفاظت زیست در حین گشت‌زنی و کنترل در شهرستان شکارچیان غیر مجاز را به همراه شش قبضه سلاح شکاری کشف کردند. همچنین در عملیات دوم، ماموران یگان حفاظت زیست در حین گشت وکنترل در تالاب ازباران فریدونکنار از شکارچیان غیر مجاز پنج قبضه سلاح شکاری که یک قبضه آن قاچاق بود ، کشف کردند و در عملیات سوم نیز یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.
دستگیری فروشنده مواد محترقه
آبیک – خبرنگار کیهان: فرمانده حوزه انتظامی شهرستان آبیک گفت: بیش از 10هزار مواد محترقه شامل کپسولی؛ ترقه؛ منور‌های غیر استاندارد در آبیک از سوی ماموران پلیس پیشگیری کشف و ضبط شد. سرهنگ حسنوند افزود: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر خرید و فروش مواد محترقه افراد دو باب مغازه صنفی و چند فرد دستفروش که مبادرت به خرید و فروش مواد محترقه نموده بودند دستگیر و با تشکیل پرونده تخلف تحویل مراجع قضایی شدند.
آتش در کارگاه
مشهد – باشگاه خبرنگاران جوان : مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: کارگاه تولید خوراک دام در حومه مشهد دچار آتش‌سوزی شد.
حسن جعفری افزود: این آتش‌سوزی در جاده کلات، روستای خلق‌آباد رخ داد. وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی خسارت جانی نداشت، گفت: حریق با تلاش آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و از سرایت به اماکن مجاور نیز جلوگیری شد و علت وقوع آن به دلیل گستردگی نیازمند بررسی‌های بیشتر است.
شکار شکارچی
خرم‌آباد – مهر: رئیس‌اداره حفاظت محیط ‌زیست سلسله از دستگیری شکارچی که پس از درگیری مسلحانه با محیط ‌بانان این شهرستان متواری شده بود، خبر داد.علیرضا رحیمی اظهار داشت: در پی درگیری مسلحانه شکارچیان با محیط بانان شهرستان سلسله در مورخه 19 اسفند ماه سالجاری و کشف و ضبط لاشه یک رأس بز کوهی از متخلفین شناسایی و به دستور دادستان و همکاری رئیس‌کلانتری الشتر از مخفی گاه متخلفین بازرسی و تفتیش به عمل آمد.
وی تصریح کرد: در این بازرسی یک نفر از متخلفین دستگیر و دو قبضه از اسلحه‌ها که با آن شکار صورت گرفته بود و به سمت مأمورین تیر اندازی کرده بودند از وی کشف و ضبط شد. رئیس‌اداره حفاظت محیط‌زیست سلسله یادآور شد: متهم به دستور دادستان برای سیر مراحل قضائی تا زمان دستگیری همدستانش روانه بازداشتگاه شد.
جاعل مهر
قم – تسنیم : رئیس‌پلیس آگاهی استان قم از دستگیری سه عضو باند جعل مهر و آرم نهاد ریاست جمهوری در قم خبر داد.
سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در پی خبر واصله مبنی بر اینکه فردی خود را وابسته به یکی از ارگان‌های دولتی دانسته و جهت اخذ وام و تسهیلات بانکی با سود چهار درصد از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، بلافاصله موضوع با توجه به حساسیت آن در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت. رئیس‌پلیس آگاهی استان قم گفت: ضمن هماهنگی قضائی مشخص شد متهمان از تعدادی شهروند با این شیوه مبالغی کلاهبرداری و هنوز افراد از ماهیت کلاهبرداری مطلع نبوده و امید به دریافت تسهیلات دارند.
وی تصریح کرد: همچنین در اولین اقدام مشخص شد متهمان هیچ‌گونه وابستگی به دولت نداشته و فقط از آرم و علائم دولتی سوءاستفاده کرده‌اند.
وی افزود: طی بازرسی از محل کار متهم تعدادی کارت عابر بانک جعلی، دستگاه صدور کارت عابر بانک و سیستم‌های رایانه‌ای مخصوص جعل اسناد و مدارک به همراه تعدادی اوراق مدارک مربوط به اخذ وام در سایر استان‌ها کشف شد.
برخورد پژو با کامیون
قزوین – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس راه استان از وقوع يك فقره حادثه رانندگی و فوت دو نفر و مجروح شدن دو نفر در این حادثه خبر داد.
سرهنگ نصرالله بیگلری، افزود: پس از حضور ماموران مشاهده شد یک دستگاه خودروی پژو پارس با چهار سرنشین با کامیون «بنز» برخورد که در این حادثه راننده وسرنشین خودرو در دم فوت و دوسرنشین دیگر خودرو مصدوم که بلافاصله توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی خاطر نشان کرد: کارشناسان پليس راه، علت این حادثه را تجاوز به چپ از جانب راننده خودروی سواری پژو پارس نسبت به کامیون اعلام کردند.
کشف مواد فاسد
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي «گراش» از توابع استان فارس از كشف مواد غذايي تاريخ گذشته و فاسد از نوع شكلات، نوشيدني، بيسكويت و... در اين شهرستان خبر داد. سرهنگ محمدجواد اسلامي مهر، گفت: ماموران در بازرسي از مكان، موفق به كشف يك هزار و 500 كيلوگرم مواد غذايي فاسد و تاريخ گذشته شدند. وی خاطر نشان كرد: برابر نظر كارشناسان بهداشت، ارزش اموال مكشوفه 500 ميلبون ريال برآورد شده است.
وی تصريح کرد: با دستگيري اين متهم مشخص شد وي با وارد كردن مواد غذايي فاسد از كشورهاي حوزه خليج فارس به صورت قاچاق، اقدام به دستکاري و به روز کردن تاريخ مصرف آنها مي کرده که با اقدام به موقع ماموران اين مواد قبل از ورود به چرخه مصرف توقيف شد.
صاعقه جان یک نفر را گرفت
کرمان – باشگاه خبرنگاران جوان: فرماندار ریگان گفت: بر اثر صاعقه شدید در منطقه سیف‌الدینی این شهرستان یک نفر کشته و سه نفر مجروح شدند.
امین باقری ، بیان داشت: مجروحان حادثه به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان انتقال یافتند.وی اظهار کرد: در این حادثه سه نفر مرد در سن‌های ۳۰، ۲۵ و ۱۶ ساله زخمی شدند و فرد فوت شده میهمان این خانواده بود که بر اثر رعد و برق شدید جان خود را از دست داد. باقری خاطرنشان کرد: در این حادثه چندین رأس گوسفند نیز تلف شدند.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com