کد خبر ۷۱۳۹۷ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۱
حجت‌الاسلام نقی پورفر:

قانون زندانی کردن بدهکاران مهریه مربوط به زمان طاغوت است

عضو هیئت علمی دانشکده معارف و الهیات دانشگاه قم با بیان اینکه مملکت ما با بینش علوی اداره نمی‌شود، گفت: مشکل ما این است که احکام سر جایش نیست و اگر احکام درست اجرا شود، ۳۰ تا ۴۰ درصد پاکسازی را انجام می‌دهد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت الاسلام نقی پورفر، عضو هیئت علمی دانشکده معارف و الهیات دانشگاه قم در سلسله نشست‌های تبیین بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب که به همت مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد، با اشاره به عفو چند هزار نفر از زندانیان هم زمان با دهه مبارکه فجر گفت: ۴۵۰۰ نفر زندانی مهریه در زندان‌ها هستند با این وجود سوال این است که آیا آن‌ها سهمی از عفو عمومی داشتند قطعا این گونه نبود و این ضدخانواده و یک ضلالت اجتماعی است در واقع ما دچار ضلالت اجتماعی هستیم.

 

نقی پورفر با اشاره به اینکه قانون زندانی کردن بدهکاران مهریه مربوط به سال ۱۳۵۶ و زمان طاغوت است، افزود: با این وجود مجلس ما در حالی که این قانون زمان طاغوت همچنان پابرجاست یک مجلس فلج است و بعد قوه قضائیه نیز می‌گوید این قانون را باید مجلس تغییر دهد.

عضو هیئت علمی دانشکده معارف و الهیات دانشگاه قم با بیان اینکه برای انتخاب مدیران اشکالات بینشی و گزینشی داریم، گفت: ازدواج جوانان وظیفه تمام جامعه است، اما بسیج هنوز رسالت خود را در این زمینه نشناخته است در واقع ازدواج یک ضرورت اجتماعی و حکومتی است که باید پرچمدار آن بسیج باشد. در واقع بسیج باید برای ازدواج الگو ارائه کند.

وی گفت: زندانی کردن بدهکاران مهریه شرعا حرام است و مراجع ما نیز بر این موضوع تاکید دارند؛ اما قوه قضائیه می‌گوید ما تابع قانون مجلس هستم؛ با این وجود مجلس ما اشکال اولیه شرعی دارد و نمایندگان فاقد صلاحیت استنباطی هستند در واقع این مجلس، مجلس تقنیم بوده و مجلس قانون گذاری نیست. با این وجود تیم تقنیم شورای نگهبان است که آن را کنار کشیده ایم.

نقی پورفر با اشاره به اینکه امام خمینی استارت فقه تشکیلاتی را زد، ولی ما در آن را تخته کردیم، تصریح کرد: ما هنوز فقه تشکیلاتی یعنی منطق امامیه را نفهمیده ایم؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت: قوه قضائیه در منطق امامیه را تخته کرده است.

عضو هیئت علمی دانشکده معارف و الهیات دانشگاه قم با بیان اینکه مملکت ما با بینش علوی اداره نمی‌شود، تصریح کرد: مشکل ما این است که احکام سر جایش نیست. احکام شمشیر خداست و اگر درست اجرا شود، ۳۰ تا ۴۰ درصد پاکسازی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ما برای فقه مدیران و صاحبان قدرت سند دینی داریم و این افراد و خانواده‌های آن‌ها باید زیر ذره بین باشند، تصریح کرد: باید یک مجموعه فرا قوه‌ای به عنوان چشم ناظر بر مدیران داشته باشیم تا آن‌ها و خانواده شان را مورد نظارت قرار دهد.

نقی پورفر با بیان اینکه سران قوا و روسای فرهنگی اعم از وزیر آموزش و پرورش، وزیر ارشاد و وزیر علوم باید صاحب نظر دینی باشند؛ وگرنه فاجعه درست می‌شود، اظهار کرد: دشمن با احکام خدا اعلام جنگ کرده است با این وجود باید گفت که جنگ اقتصادی و اخلاقی ما سخت‌تر از جنگ نظامی است و این جبهه جسارتی بالاتر از جنگ در جبهه نظامی می‌خواهد.

عضو هیئت علمی دانشکده معارف و الهیات دانشگاه قم با اشاره به اینکه امروز به شدت پتانسیل رهبری محدود شده به این بهانه که اگر رهبری در حوزه‌های مختلف اعمال ولایت کند دیکتاتوری درست می‌شود، تصریح کرد: مثلا اگر رهبری در یک خط بنویسند زندانی مهریه آزاد شود بعد خواهیم دید چه موج امیدآفرینی در جامعه ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فضا را برای اعمال ولایت رهبری آماده کنیم و لازمه این کار این است که باید بینش ما اجازه دهد، افزود: در حال حاضر رهبری مجبور شدند که در چارچوب قوا حرکت کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده معارف و الهیات دانشگاه قم بر ضرورت ایجاد تحول در ساختار تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارای اشکالات جدی است و به نام اسلام اشتباهات فاحشی در آن وجود دارد.

رضائیان، استاد مدیریت دانشگاه‌های تهران نیز در این نشست بیان کرد: باید سیاست‌های کلی را که قبلا طرح شده را با توجه به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب بازنگری کرده و یک افق جدید ۱۰ ساله را طراحی کنیم تا بتوانیم اعتماد عمومی بازیابی نماییم.

وی با توجه به سرمایه گذاری دشمن برای از بین بردن اعتماد عمومی تصریح کرد: در مبارزه با فساد به یک ساختار فراقوه‌ای نیاز داریم که در تمام ارکان نظام به مبارزه با فساد بپردازد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com